• nu är jag fruL

gravid? när märker man av det?

Ja ungefär hur länge efter det man blivit gravid dvs ägget befruktats kan man börja känna av det?
    Jag känner mig illamående och har haft ägglossning för ett par dagar sedan max. Kan jag redan känna av en eventuell graviditet eller är det bara inbillning?

• Svar på tråden gravid? när märker man av det?
  • mugglesfan

Det där med snigelslem är väldigt olika. Själv brukar jag få en klump ca 4 dgr innan ÄL och min ÄL har hittills varit 14 dgr efter första mensdagen. En vecka runt ÄL blir det extra mkt slem för mig
    ÄL-stickor är rätt dyra. Japp, du ska kissa på stickan (el i en burk och så sticker du ner stickan sedan). Lätt som en plätt!

• Drömma

Tack!

Tycker det är svårt att veta när ÄL inträffar. Har ätit piller i massa år och nu är alltså första månaden utan... innan pillrena hade jag jätteoregelbunden och ibland hoppades en mens över. Det lär nog ta några cyklar och mkt slem-studerande innan jag får kläm på det... Läst på FL att klumparna kommer först och sen det genomskinliga, så jag får väl koncentrera mig på klumparna. Men jag har ju inte bråttom : )

• FruSofia

Hemma från spa igen! Nu ska gudarna veta att vi gjort ALLT som står i vår makt att få till en liten bebis! Lägligt nog kände jag av att äl kom i går kväll (fick knäppa upp byxorna under middagen för jag hade sån äl-värk )så nu jäklar är jag välpreparerad! Nu återstår den låååånga väntan på att få se om det tagit sig!

• Drömma

Man kan ju inte göra mer än sitt bästa : )

Lycka till!

Tänk alla år man varit livrädd att bli gravid och alla skräckexempel man hört som tonåring... det är ju inte alls lätt att bli gravid...

• Lapinette

Håller med Drömma! Undrar just nu varför jag gått omkring och varit rädd för att bli gravid när det inte verkar vara så enkelt att bli det.

• Drömma

Å andra sidan var man kanske mer fertil innan 20 och nu börjar i alla fall jag närma mig 30 med oroväckande hastighet...
    För mig som planerar julen vid påsk och redan nu har kalenderat för januari är det lite surt att inte kunna råda över NÄR. Men det är kanske det som är det fina i kråksången efter som allt kommer förändras. Ett tips för er som längtar: gå in på familjeliv.se och läs i ett inlägg som heter nå´t i stil med "det värsta ni tänkt om era barn". Jag blev i alla fall lite avskräckt och kommer njuta av tystnaden och att få sova en hel natt.

• sweetstreet

Oj vad ni varit flitiga och skrivit!
    Själv har man försökt få till det med mannen, men det är inte helt lätt. Och denna månaden har jag inte kollat med några stickor, utan nu har vi försökt varannan dag. Men samtidigt försköker jag tt tänka att det inte spela någon roll och att det blir om det blir. Hm!

Har ni förresten funderat ut något nytt trådnamn?????

• Liten med Mindre

Ooo - torkan är definitivt över. :D

En liten dipp och dåligt humör över huvudvärk i lördagskväll - men annars vid gott mod. Är så glad att ha kommit igång igen, fastän ÄL säkert var över för länge sedan.

Och dessutom smakade vin gott igen igår kväll. Nu är det bara rethostan kvar. Lite störande att få avbryta aktiviteterna för att hosta stup i kvarten. :(

Nåja, petitesser i sammanhanget.

Hoppas att alla haft en skön helg, slutit fred hemma och tänkt på allt annat än barn, ägg och sniglar...

Hmm, 250 inlägg kvar till 4000. Kan bli knepigt på 2 dagar.

• Snart så....

Hola amigas

Nu är snart Älen äver och så här avslappnade som vi har varit är helt super. Fick böj i lördags men har inte gjort något speciellt utan bara levt som en "vanlig" helg.

Det är klart vi hinner med 250 inlägg på 2 dagar :D

Hur har helgen varit för er andra?

• Snart så....

Måste bara berätta att vi hittade vår drömring i lördags!! vi ska skapa vår egen och det blev halva priset mot vad vi trodde den skulle gå på :)

Svar på tråden gravid? när märker man av det?