Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Tindra star:
jepp jag meddelar genast...kan knappt vänta. Jag gifter mig den 18.8.2007 så du är lite före. Bråttom blir det säkert...fast det ibland känns som om man har "allt" under kontroll så har man nog inte det. Hur många gäster skall ni ha? För oss blir det nog ca 130...iiik! Men både jag och min A har ganska stor släkt så det blir helt enkelt så många!!
MillionTrillion:
Ja int e ju den snygg precis men den e ju snyggare in i sen dom renoverade! Man var ju med på ett hörn och målade väggarna där! men spm sagt när min ska ha så många pers så duger den nog åt oss! fast helst sku ja ju ha ett 500pers bröllop
Men Dan sätter nog stopp nånstan vid 60 tror ja!
SnartBrud?
För tillfället så är vi uppe i 153 (eller något ditåt), men jag tror nog att den listan kommer att ändra några gånger ännu... Det hela är ju dels en ekonomisk fråga + att man borde fråga sig vem man verkligen vill fira sitt livs viktigaste dag med... Var skall ni ha er fest? Vi har inte helt bestämt oss ännu så vi har preliminärt bokat de två ställen som vi velar mellan!
Lizzon...menar du West??? elu?? Kul när man har hittat någon fr. Bergö. Jaså, jag har ju int varit in i UF lokalin på oj...många år..senast jag var in så var det ju rosa och otroligt fult men men. Det blir nog inte där för det. Antingen så kommer vi att va på Söderfjärdin..(beroende på hur mycket det skulle kosta och hur mycket vi själva måste lägga ut) Annors så blir det Tabor. (morsan e ju medlem) Det vill säga hur de ställer sig till vin och alkohol till maten förstås. Men då skulle man ju int behöva betala en massa pengar. När sker erat gifteri då?
Japp, West =) Känner du han? Ok kanske dum fråga då!
om du ger mej ett efternamn eller förnamn så ska ja se om gubben vet vem du e!
Söderfjärden lär vara ett omtyckt ställe att ha fest på, inte varit på bröllop där men väl 50 års fester!
Ska ni ha stort bröllop?
OBS! när dom renoverade lokalin så ENVISADES dom med att måla i rosa och blått Hur mycke kräkljud ja än försökte med!
undras vem som bestämmt färgen...
Äh då reagerade inte, såg ju nu först att ni ska ha 55 pers!
å vårat "gifteri" är planerat till jul -07 vill ha ett riktit midvinter bröllop har fantiserat om bröllopsfoton framför en öppenspis med ljuskandelabrar bredvid...
Ska ja va ärlig så ha ja aldrig varit in i tabor, men d går säkert att ha fest där också !! kanske ni ska ha många från sverige?
Jag har nyss begärt om offert från Söderfjärden (catering). Väntar med iver på att den skall dumpa ner i påstlådan.
Bara som ett litet tips då ni funderar på gästlistan... våga skippa släkten! Det blir såå mycket roligare fest då :)
tindra star: Vi skall vigas i Klippan vid storsand och festen är ganska nära vid Lillöns paviljong. Vi är inte hemma därifrån alls utan båda är från Vasa men vi blev så förälskade i kyrkan pga att den inte har någon altartavla utan bara fönster ut mot havet. Och festplatsen är passligt där bredvid och den är på en ö. Passar även den med fiskenät hängande i taket och havsutsikt!! Var skall ni gifta er?