Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Hejsan!
Roligt att tråden vaknat till liv igen efter sommarens dvala. Välkommen hit alla ni nya...har för mig att det var några nya namn här inne.
Ni funderar på klänningar ser jag. Jag hyr min från Karleby, men vet att det finns klänningar till salu också i den butiken. Mitta-Mekko heter den www.mittamekko.kpnet.com borde vara deras adress. Betjänar också på svenska om behövs I närheten (nära stadskyrkan) finns en till affär som ser fin ut, kommer dock ej ihåg namnet på den.
Jag skall faktiskt imorgon och pröva "min" klänning en sista gång. Den måste bla tas upp ca 20 cm (!) så är det att vara "en tapp". Hoppas bara att den överlevt förra helgens bröllop, för jag vet att den var uthyrd även då. Vill ju inte ha en klänning med kaffefläckar m.m på!
Förresten, har funderat på en sak. Vi var och gjorde en hindersprövning till pastorskansliet för flera veckor sen....borde man inte få ngt papper hem på att den är ok!? Eller? Någon som vet? Vi skrev bara under där, men fick inget med oss och jag trodde att ngt skulle komma per post.
Bordsplaceringen är gjord, näst på listan blir festprogrammet och gästboken (ska skriva färdiga frågor i den). Sen skall alla dekorationer göras färdigt (å det är inte lite det!)
Till sist blir vigselprogrammet, för vi träffar prästen endast tre dagar innan bröllopet. Och så en massa andra småsaker som dekorationer till bilen, förlovningsringar som skall putsas m.m m.m...
Trevliga stunder med planerandet!
SnartBrud?:
Jag har nu försökt luska lite i klänningarnas magiska värld. Och kommit fram till att åtminstone i Helsingfors kan man få tag i MS´s Dynasty, men de måste beställa den för de har den inte "i lager". Enda negativa var priset, 980 ? + beställningstillägg 60 ?... Alltså skulle klänningen bli att kosta 1040 ?... Tror jag måste börja leta andra alternativ...
Lioness *förlovad*,
Jag vet inte vad det är för modell och jag har inte hittat nån bild av den på nätet. Modell 705 677 var också dom jätte fina! Då jag var och provade klänningar till Boutique Beauty så fastnade jag även för klänningar från Modeca. Modeca är ett dotterbolag till Benjamin Roberts. Var till Seinäjoki förra veckan och tänkte jag skulle titta på just Modeca och BR klänningar, men då jag frågade försäljaren om de hade just dessa kläder sa hon bara " kanske, du måste gå runt och titta om du hittar någon klänning som är från dessa, det kan finnas här. " Ingen vidare betjäning där inte...och jag hittade ingen klänning som var från Modeca eller BR.
tindra star, har du varit till Niru Naru?Där har de det ena och det femte!
P.S. Köpte fler facklor på citymarket...5 cent styck. Så jag såg inte snett!
Hej!
Välkomna, ni nya!
GRATTIS Netta!! Låter som en jättetrevlig bröllopsdag! Jag var också på torget på lördagskvällen, men jag missade er...
Hoppas ni får en underbar bröllopsresa!
NiruNaru i Vasa har många olika sorters papper, och allt möjligt annat också... sen finns det ju www.sinelli.fi som också har mycket. På panduros och slöjddetaljers hemsida finns det också massor. (jag är ett pysselfreak, jag vet!)
Facklor för 5 cent, wow vilket pris!!
Nu börjar jag bli nervös, drygt två veckor kvar bara... aquawoman: hur känns det för dig? Har det börjat pirra i magen än? :)
Kul med finländska brudar. Kommer själv att gifta mig nästa år på Bergö. Ha...får väl bara ordna semestern hmmm. Vi har ju tänkt ha mople paviljongen för festen men finns det någon här som kanske har några andra förslag. Menar det får ju vara inom rimliga gränser. Kollade med Söderfjärdin men vet int riktigt. Någon som kanske har några bilder därifrån??
MillonTrillon:
Är du från Bergö eller varför vill ni vigas där?
Jag ska absolut ha bröllopet i Bergö (så söööt kyrka =)
och molpe paveljong är ett underbart ställe att ha fest på, men funderade just på det jag och sambon men funderade att d måste ju va skyhögt pris där eller??
Tindra Star:
Aj då det är dyrt med 1040 euro. Men jag hade hört någonstans att den kostar 1500 euro så på det sättet är jag positivt överraskad. Hur som helst så skulle jag bli tvungen att sälja den efter bröllopet, har ingen aning om var jag skulle ha rum för en klänning som är så "stor". Den som jag har på G i sweden är helvit...men på nåt sätt tycker jag bättre om den som finns på alla bilder. (pewter/diamond)Men jag är nog ganska säker på att jag "skall ha den"...om jag så skall åka långa vägar för att få den. Ingen annan som jag sett på duger! Ush vad man har blivit "kranttu" b
Lioness...vad hette affären i ylivieska???
nej jag hittade...skall maila och fråga vad de skall ha för en dynasty! Håll tummarna!