Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Neej...ännu mera neeej.... de var ju just sådana som skulle ha passat till vårt bröllop!!!!! Å till vilken kostnad!! Grattis till ett lyckat5 inköp!
Nu förlorade jag all "bordsplaceringskoncentration"
Jo, det var verkligen billigt!Det fanns massor att köpa...Menman måste ju behärska sig lite...Det sparsamma är finast!
jag tyckte det var så svårt att se nåt på marknaden, för alla människor som stod i vägen:)
Såg nog en hel del fint, men det var så dyrt! Hur kan såna där burka som det står tex kanel, nejlika, kryddpeppar... kosta så himla mycket! Vill ju ha blå-vita såna ju!
Hej alla!
Iza-isadora: jaaa, jag var där, och fyndade massor, som vanligt! :) Köpte bl.a. en massa smycken för tokbilliga summor, som jag nu har slaktat och ska göra nya smycken av. :) Sen köpte jag en del böcker, lite annat skräp och godis åt dottern. (ett måste) :)
Men jag håller med om att det var mycket folk, det tog 30 min innan jag hittade nån parkeringsplats...
aquawoman: ja, läget är under kontroll här. Allt det viktigaste är fixat nu, förutom några skyltar att ha längs vägen, och musiken till vigseln som vi inte har fått tag på än. Men det ordnar sig. :) Ska hämta min klänning från sömmerskan på torsdag, hon har kortat av den lite så jag inte behöver snava i kjolfållen påväg till "altaret". :)
Vår bordsplacering är klar, dekorationerna är klara, men festhäftena är inte riktigt färdiga ännu, så vi har nog en del smådetaljer kvar.
Vi håller ju på och planerar hus vi också, så jag förstår dig aquawoman, man har så mycket att tänka på! Bara en vecka efter bröllopet börjar vi göra grunden till huset, inte så mycket tid för vila där inte.
Undrar hur det har gått för Netta79 i helgen? :)
Idag har vi varit på PowerPark i Härmä hela dagen... sambon jobbar på Mirka, och de bjöd alla anställda på mat och tre biljetter var, så vi har åkt "fritt fall" och deras nya trä-bergochdalbana. Jättekul! :) Man känner sig så barnslig, men kul hade vi...rekommenderas varmt! :D
Ta hand om er!
Hej alla!
Nu är vi gifta!!! Bröllopet blev jättelyckat, det var så fint och jättemånga har sagt att de trivdes jättebra på festen. Vi hade helt superbra programvärdar, de gjorde massor för stämningen. Och till min stora glädje ställde min systerson upp som brudnäbb (tillsammans med min makes systerdotter). Han hade blankt vägrat när vi frågat, men i bilen på väg till kyrkan så sa han till min syster att han nog ska vara brudnäbb ändå. Och de var så söta båda näbbarna! Helt underbara! Och vi var ju också SÅ fina. Jag fick massor av komplimanger för min klänning och helheten VAR jättefin, det tyckte jag själv också :) Ja, tja, allt i programväg uppskattades av mig och nästan allt av min man :) Lite barndomsminnen och annat smått och gott, inga tråkiga tal, till vår förtjusning :) Kort sagt så är vi båda jättenöjda. Som sista programpunkt dansade vi brudvals till tonerna av min morbrors dragspel. Före vi körde till övernattningsstället så tog vi oss också en svängom på torget i Nykarleby där Kulturnattens torgdans var i full gång. Vi blev gratulerade av orkestern som spelade och filmade av lokaltv... Så vi kanske kommer med i lokaltv, de brukar sända nåt sammandrag med snuttar från Kulturnatten.
Ja, men, nu är det måndag och vi ska till Vasa och retuernera den hyrda jacketten. Sku egentligen inte orka, men vi har inget val.
Jag sku ha massor av tips till er som ska gifta er, men jag får återkomma. En sak, dock, brudbuketten, den var nog onödig att ha, tyckte jag. Visst var den fin, men jag som är väldigt praktisk av mig tyckte att jag kunde ha varit utan. I kyrkan är det bara en extra grej att hålla reda på och sen på festen bara står den där i en vas på bordet. Enda gången man har glädje av den är när man fotograferas. Så det KAN hända att jag ändrar mig när jag ser fotonen, men sku jag göra om bröllopet så sku jag inte ha bukett.
Grattis Netta79! Skönt att allt verkar ha gått så bra för er!
Själv håller jag på och planerar och funderar angående mitt eget bröllop. Har redan planer på hur inbjudningarna skall se ut och gästlistan är så gott som klar. Dekorationerna och färgtema är nästan klart och min drömklänningar har jag redan hittat på nätet (synd att den bara säljs i H:fors och Uleåborg)! Och jag har över 11 månader kvar tills det faktiskt är dags! Planerar jag för mycket i förtid??
Grattis Netta79, låter som ett underbart bröllop och en underbar fest!
Åerkom gärna med tips, jag tror inte jag är den enda som sku uppskatta dem. :)
tindra star, vad skönt att du hittat drömklänningen! Får jag vara nyfiken och fråga om hur den ser ut? Har du en bild på den kanske?
Var var det nu du bodde... Munsala? Det är ju mitt emellan Helsingfors och Uleåborg, bara bestäm dig vart du vill åka och shoppa en helg. :)
Vår gästlista är väl också så gott som klar, men det är också allt som är klart... Jag har surfat runt på nätet och tittat på klänningar, men har inte ännu hittat nån som jag har fallit för. Buketten har jag en liten aning om, men som Netta79 säger, så ska den ju mest så i en vas på bordet en kväll, så den kanske inte behöver vara så avancerad? *funderar* Färgtema har jag inte alls funderat på och tror inte jag kommer att göra det heller. Huvudsaken är nog (för mig) att inbjudningarna och takkorten ser lika ut, dvs i samma stil.
På tal om tackkort... vi hade ju forlovningsfester här för ett tag sedan, hur snart borde man skicka tackkort för de persenter vi fick då?
aquawoman, jag vet inte om jag såg snett, men jag tyckte att de hade bambufacklor för 10 cent/2 st på Citymarket i Vasa. måste dit på nytt imorgon och se!!!nej alltså det kan ju inte stämma...Man skulle få 20 st för 1 ?.Måste ha sett snett, men kanske värt att kolla upp.
Lioness: Det här kommer lite för sent för er, men kanske nån annan som inte redan är förlovad också läser det här. När vi hade förlovningsfest så hade vi färdiga tackkort som folk fick ta med sig hem när de gick. Väldigt praktiskt för då behöver man ju inte betala porto för att skicka dem :)
Idag åker vi på bröllopsresa, en vecka. Ska bli så skönt att varva ner. Sen efteråt ska jag tänka igenom och skriva ner alla tips jag kommer på och dela med mig till er här på bröllopstorget. Ha det skoj här!
Nån som vet var i Österbotten (vasa-jakobstad) man hittar en bokhandel/pappersbutik som har mycket speciella papper?
Började provlaga inbjudningar igår men det blev inte alls så bra med det papper som jag först hade tänkt mig...
Så nu måste jag hitta på något nytt!