Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
nä, inget bröllop pågång :)
Är det ett elementhus eller har dom byggt och ritat själva? Låter ju skönt med bubbelbadkar!
iceice:
Inget element hus där inte Di ha byggt själv no.
Ja ha ALLTI vela bygg mitt eget hus (man e ju int maskinsnickare för inget) Men ångra me bakit A & M börja bygg *haha* nu vill ja helst köp ett me färdi trädgård å allt! kanski man ji lat?!?!
Hej Ell och ni andra!
Nervös....ja lite grann faktiskt! Efter att ha varit på min bäste väninnas bröllop i lördags så har jag nu och då kännt av fjärillar i magen
Kämpar på för att hinna med så mycket som möjligt, allt hinns kanske inte med så som man hade tänkt sig, men jag tar dagen som den kommer! Är faktiskt inne i en period då det mesta flyter på och jag velar inte så mycket när det gäller beslut. Så jag ångar på för full maskin från morgon till kväll! Hoppas man orkar ända in "i mål" och utan att bli sjuk.
Det positiva med den här stressen man lever i är att kilona har tendens att försvinna. De fick tom ta in klänningen lite grann när jag prövade den förra veckan.
Nej nu måste det göras lite mat här hemma. Måste ju skämma bort m2b idag så att han igen en gång orkar sköta lillkillen när mamma ska bort på ärenden (Provkammning ikväll!)
Någon kvalitetstid med varandra har vi inte riktigt lyckats klämma in under de här två sista veckorna så får se hur ilskna och tjuriga vi är den 9/9?!
Hej alla!
Puh, nu har jag läst ikapp i tråden. Vad många nya aktiva vi har här, välkomna alla! Det är nästan lika intressant att surfa på BT efter att man gift sig som före :)
Några frågor som jag kan svara på:
Hindersprövningen får man inget papper på före man gift sig, i varje fall inte om man fyller i den på pastorskansliet och gifter sig i kyrkan, som vi gjorde. Jag har fått min namnändring registrerad också, efter bara 1½ vecka. Det jag funderar på nu är om man får nåt sorts bevis på att man är gift? Nåt papper av nåt slag? Nån som vet?
Ett annat tips jag vill ge er (så här dagen efter att ha kommit hem efter bröllopsresa) är att inte åka på bröllopsresa genast efter bröllopet. Vi var jättetrötta och blev dessutom sjuka på resan, så det var inte så lyckat.
Nåja, nu ska jag hjälpa min gubbe att få ordning på vårt hem. Han blir sur på mig då jag surfar här när huset är ganska upp och ner... Inte så lätt alla gånger att börja bo ihop...
Förresten, tindra star, är din mamma möjligen frissa? :)
Om du är den jag tror så vet du nog vem jag är.
Hej igen!
Efter ett bröllop så har man en del saker som inhandlats och som inte längre behövs. Men det kan ju finnas andra som kan ha användning för dem. Jag vet nu inte om det är riktigt okej att bjuda ut grejor här, men jag gör ett försök.
Vi har ca 110 värmeljusglas, IKEAs Galej. Vi använde dem som placerings"kort", fyllde dem till hälften med godis i våra temafärger och stack i en papperslapp med namnet. Godiset var väldigt uppskattat. Om nån här är intresserade av att "ärva" dessa små glaskoppar så kan man maila mig på anahlsko@abo.fi.
Sen har vi en "Välkommen"-skylt på ca 3x0,5m. Nån som behöver en sån? Då går det också bra att höra av sig. Det är min händiga syster och svåger som gjort skylten. Den är vit med svarta bokstäver. Mycket fin. Det finns några hål borrat i övre kanten, så den går bra att hänga upp med snören. Vi hade dekorerat den med björklöv.
Jag kan skicka bilder på både glaskoppar och skylt omgående. Vad gäller priset så är vi förstås inte ute efter att göra vinst utan och allt är förhandlingsbart.
Ha det så skoj med bröllopsförberedelserna, alla ni som har bröllopet framför er!
Hur går det förresten för Ell, aquawoman och lyckligastebruden, det närmar sig ju för er?
Netta79:
Jodå, det stämmer bra att mamma är frissa! Jag har nog ganska länge vetat vem du var efter att du skrev något om var ni bodde/skulle börja bo...
Vilken färg har ni på värmeljusglasen? Vilket pris skulle ni vilja ha för dem?
Skall själv till IKEA nästa lördag så kanske man skulle kunna köpa flera då ifall vi kommer på att vi skall ha sådana. Har hittills räknat med c. 150 gäster så... Du får gärna maila bilderna åt mig (på skylten också)! tindra.star@hotmail.com
Varför kommer det smileys där jag inte skall ha dem... *suck* jag blir tokig! Det skulle vara en slutparentes men blev en
Netta79: kul att se dig här bland oss ogifta... :D Jag kan förstå att det inte är så lätt att börja bo tillsammans, ni är ju säkert trötta efter bröllopet och resan också! Jag o min sambo har ju bott ihop över 1 år nu, men fortfarande blir man överraskad av en del saker! Det är väl sant detdär om att man ska nötas ihop... :)
aquawoman: härligt att allt flyter på för er! Det gör det nog här också, allt är under kontroll, tror jag åtminstone. :)
Ja, kvalitetstid tillsammans är viktigt, boka in minst en kväll innan bröllopet! :) Jag har fått ta mig i kragen för att inte glömma bort sambon, man måste ju försöka att slappna av ihop.
Igår hade jag bytt lakan i sängen, köpt en bukett röda rosor, tänt en massa ljus i sovrummet och dukat en smörgåsbricka på nattduksbordet, lagom tills sambon kom hem från jobbet kl.22... han blev jätteglad, och har gått omkring med ett leende hela dagen idag. :)
På lördag blir det svensexa åt sambon, ska bjuda hit några väninnor så jag inte behöver sitta ensam hemma... :)
lyckligastebruden: vart har du tagit vägen? :)
Ha det så bra alla!
Någon som har några idéer vad man kan köpa till de som hjälpt till extra mycket före och under bröllopet? Är det dumt att köpa någon fin choklad som blir uppäten eller ska man köpa något de kan spara som minne av bröllopet? *alldeles rådlös*