Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Hej på er!
Min sambo var ute på svensexa i lördags, och HU så han såg ut!! :D Han var utklädd i svarta tights, svart kort urringad klänning, svart lurvigt "pälshalsband", clip-on örhängen, och solglasögon... ujuj, jag försöker förtränga bilden av honom när han kom hemkrypandes! :)
Nu är våra vägskyltar klara, sambon hade ju sågat ut hjärtan ur fanerskivor och målat dem vita och spikat fast dem på pinnar. Så i lördags medan han roade sig satt jag och målade våra namn samt pilar på skyltarna. Riktigt bra blev det, jag hade min fyraåring att springa iväg med en skylt över gräsmattan, så jag fick se om våra namn syns tillräckligt tydligt. :D
Idag ska jag till Vasa med sambons lillsyrra, hon har inte hittat några skor ännu så vi ska ut o leta. Jag ska också köpa godis till våra små askar. Senare ikväll ska vi skriva ut festprogrammen och stansa ihop dem. Annars är allt klart hos oss, så vi får slappna av hela veckan (lugnet före stormen på fredag, då vi ska duka o ställa i ordning allt)! :)
Hur går det för er andra? Aquawoman, är allt under kontroll? Börjar du bli nervös än? :)
Kram!
*~9.12.06~*: Nej, jag har inte sålt glasen, så om du vill ha dem så ta kontakt på mailen: anahlsko@abo.fi så snart du bara har tid. Du sa att du bor i Vörå. Vi har nog inga ärenden åt det hållet den närmaste tiden, förmodligen först i oktober. Men glasen finns att hämta i Esse. 112 st är det. Hör av dig!
Ell: Lycka till med allt! Du verkar verkligen ha läget under kontroll.
Hejsan, svejsan
Ell:
läget är under kontroll....hehe...när jag förtränger den där A4:ans lista med saker som ännu inte är gjorda så är läget LUGNT! (andas lugnt å djupt nu bara tjejen...)
Här är ett KORT utdrag ur listan:
- proglamblad, varken finska eller svenska är färdiga. Mmn måste bli det till i morgon kväll då de ska iväg till kopieringsfirman. (Så nu vet ni vad jag skall knåpa med i natt.)
- Kakdekorationer? Mamma o syrran skall göra kakorna....men ingen vet än hur de skall se ut. För tillfället ligger bollen hos oss. Måste bestämma det till imorgon, senast onsdag.
- vägskyltarna skall målas
- köplistan är ännu lång, men har krympt bra i helgen
- presenter till toastmaster, tärna och bestman fattas
- bordsdekorationer och andra dekorationer på hälft
osv osv. osv.
Till råga på allt så känner jag att mensen kommer krypandes allt närmare (fastän den inte borde det än) så mitt humör åker berg och dalbana! Och svullen är jag så in i fasen! Tänk om jag inte kommer in i min redan tajta klänning!
Stackars m2b får stå ut med det mesta.
Men trots all det här så har jag faktiskt ganska bra koll på läget. Rädslan att glömma något viktigt finns där i bakhuvudet, men det är coolt än så länge.
Nervös har jag ännu inte hunnit bli, det "sparar" jag till lördan.
aquawoman: ja, förträng den där listan, och titta bara på den när du vet att du har tid att göra något...;) annars blir du bara stressad i onödan!
Vår lista är nästan på noll nu, om man inte räknar med dukningen o sånt på fredag (men det kan vi ju ändå inte göra i förväg). Det enda vi har kvar, är att diskutera alla programpunkter och information som ska ges med vår toastmaster. Det är allt. Kan det verkligen vara sant?? Jag måste ju ha glömt bort något jätteviktigt, som jag kommer på sen på lördag... *nervös så svetten lackar* :D
Min mamma kommer att packa ett syskrin att ta med, för min största skräck är att dragkedjan på klänningen går sönder! Precis som aquawoman, är jag väldigt svullen och känner mig 5 kilo tyngre än jag är. De senaste månadernas spänning har resulterat i att mensen inte kommit när den ska, så nu har jag gått en vecka över. Hoppas bara jag slipper den ännu en vecka, det var ju inte riktigt meningen att jag skulle få mens lagom till bröllopet, tvärtom!! Rackarns mens, den bara är till besvär jämt!
Förkyld har jag blivit också, så jag är sjukledig nu och ligger hemma med feber. Jag har fått vara frisk hela sommaren, och såklart blir jag sjuk NU, när det bara är några dagar kvar!! Men jag kör alla huskurer som finns, hoppas jag blir lite bättre till lördag!
Pust, nu ska jag lägga mig och vila igen... håller tummarna för dig, aquawoman och för lyckligastebruden som tycks ha annat än BT att tänka på. :)
Lycka till ni som gifter er i helgen!!!!
Ell och alla andra som gifte sig i helgen;
Ett stort grattis till er!!! Hoppas er dag var alldeles, alldeles underbar...
Instämmer med netateta! Grattis! :)
MillonTrillon, jag har en bild utifrån Söderfjärden. Finns här: groups.msn.com/Lionessasgrupp/shoebox.msnw
I går köpte jag brudklänning! Men känner mig inte glad alls för det...hade 3 olika klänningar jag valde mellan, alla va bra på sitt sätt (helt olika modeller). Nu sitter jag bara och funderar om jag borde ha valt nå av de andra två...suck!
Ha en längre tid nu försöka få något gjort åt cateringen...men men...jag tror vissa cateringfirmor inte vill ha nå kunder. Restaurang Söderfjärden har jag ännu inte hört nåt från (de har gått flera veckor), Wanha Wasa catering vill nog absolut inte har nåt att göra med mig, har skickat en offertbegäran dit och inte fått något svar, sedan ringde jag dit och de sa de skulle skicka menyer, men inte har jag fått nå menyer och har dom inte kommit nu så lär de nog inte komma heller. De enda som svarat är Mama´s kitchen och Kesmo baren. Skall till Kesmo på måndag och se va de har att erbjuda. Hur har ni andra gjort med maten? Skall ni ha catering?
CKL:
Hurudan klänning har du köpt då? Och var? Var själv och tittade i torsdags men jag blev jättebesviken för när jag hade provat ett femtontal klänningar så fanns det typ två som jag överhuvudtaget kunde tänka mig... Skall nog titta vidare någon annan stans för att se om min drömklänning finns där!
Angående maten så är vi i ett sådant läge nu att vi inte riktigt vet vad det blir. Vi kommer antingen att ta catering eller en kock som kommer till vår festlokal och fixar maten på plats. Men vi har lite liknande problem som ni att vi inte får tag i de olika kockarna/cateringfirmorna som vi är intresserade av. Har försökt ringa en person i snart 3 veckor (och pratat in på hans telefonsvarare) utan svar. Och en cateringfirma har inte svarat på mina mail... *suck* Varför kan inte allt bara funka utan problem? Man är ju inte jättepigg på att ta en cateringfirma som inte ids svara på en mail heller...
Nu är Ell gift!! :
Det blev en härlig dag, några små missöden men det hade jag räknat med också... och de var så små att jag inte tror att någon ens märkte dem.
Jag har ännu lite svårt att tro att det är sant, jag kikar på ringfingret ibland för att försäkra mig om att det inte var en dröm. :)
CKL: vi hade anlitat en cateringfirma som skötte ALLT med maten, och det var verkligen skönt att inte behöva tänka på det alls!! Vi hade två kräsna kockar på gästlistan, och båda var jättenöjda med maten. :) I början var det lite problem i kontakten till hon som hade hand om allt, men när allt började dra ihop sig så löpte det bättre. Och som sagt, jättegod mat och snyggt framdukat...
Det tycks vara ganska vanligt att cateringfirmorna här i nejden har problem med kundkontakten, undrar vad det beror på?