• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • Lizzon

linda.back@netikka.fi
    den här addressen är kopierad från min mail, men testa skicka på
    dan.west@netikka.fi

jag hade min kära sambos lillebror att kolla några mystiska mail här i hälgen så kanske vi har varit och ställt om nåt... hm...
    Hoppas det funkar nu!

• ASG

Lizzon:
    Testade att skicka på din sambos adress nu, och det kom inget felmeddelande direkt iaf, så kanske det kom fram nu?

• Lizzon

ASG:
    Japp på hans address funkade det! han upptäckte det före mig vilken min jag fick *haha*

• CKL

Jag blir alldeles galen....ska det vara så J*vla svårt att fixa lite mat till ett bröllop...har inte fått nåt svar från restaurang Söderfjärden(de skulle skicka menyförslag), var till Kesmo och funderade ut en meny i måndags, de skulle skicka priset på tisdag och än har jag inte fått nåt pris. Nu av alla catering firmor jag kontaktat har jag ett alternativ (Mama´s kitchen) och den meny gillar jag inte då det bara är en massa sallader till förätt och vanlig kokt potatis till huvudrätt (vill ha gratäng)och bröllopstårtan var en ostkaka. Måste verkligen ha maten bokad snart...bara 3 månader kvar till nyår!

• Ell

CKL: Hon som har Fjärdens kaffestuga i Oravais gjorde maten till vårt bröllop, jag kan rekommendera henne! Kundkontakten var inte så bra i början, men godare mat har vi sällan ätit, trots att det var ganska "vanlig" mat vi hade på vår meny!

• Lizzon

Någon från Jakobstad här??

Letar efter en Cowboy hatt och det var en i Vasa som påstod att det finns en Kille iJakobstad som hade en affär/rörelse som sålde just såna!
    Han visste inte namnet men kom ihåg att killen hade annat jobb och sysslade med detta på "sidan av"

Ringer det en klocka för nån??
    Tacksam för svar!!!

• Ell

Lizzon: jag känner bra till Jakobstad, men någon kille som säljer cowboyhattar vet jag inte om... kanske för att jag aldrig behövt köpa nån sån hatt! Men jag kan fråga min pappa, han kanske vet.

• CKL

Nu är det bestämt,vi väljer Mama´s kitchen som skall ta hand om maten. Skall dit nästa vecka och provsmaka förrätter.

Vet någon hur mycket det brukar kosta att göra brudfrisyr (gärna provkamning)och make-up vid en frissa? Hade tänkt låta min kompis fixa det men tror jag ångrat mig...

Vem är det som gifter sig som nästa i den här tråden?

• CKL

Tar mig friheten att uppdatera listan.

netateta: 30/9 2006, Pedersöre
    - *~9.12.06~* 9/12 2006 Nära Vasa (Rädd att avslöja mig)
    - CKL 31/12 2006, Korsholm
    - Lioness, 7/7 2007, Vasa
    - tindra star, 28/07 2007, Munsala
    - ciiza 28/07 2007 Oravais?

Har jag glömtr någon?

Ser att netateta är nästa i tur. Lycka till i helgen!!!Själv skall jag också på bröllop i helgen, det ska bli jätte kul!

Svar på tråden Finländska brudar 2