• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • MillonTrillon

Jo lizzon tror nog att Dan vet vem jag är. Han är dock lite yngre än mig men men. E kusin med Pamela. Då borde han kanske nog veta. Jo, men rosa o blått...sorry....men...blääää!Jo hade också först funderat på vinterbröllop. Fint med riktigt mycket snö. (har ju faktiskt varit några såna vintrar där). Men eftersom jag har pappa o syskon o gubben min har vänner o släkt som ska komma så e det bättre på sommarn = semester.

CKL : säg till när det dimper ner i lådan på ett hum vad det skulle kosta. E ju säker på att maten går inte under 20 Euro/pers. Men hur de ställer sig med vin o alkohol o vad det skulle kosta.

• ninjan

och jag vet vem dans syster e:)

• MillonTrillon

Ingen som har bilder från Söderfjärdin ???... vill ju så gärna se hur det ser ut där. Typ in i från logen...spelar ingen roll vad det e för aktivitet på bilderna...bara man får se hur det ser ut.

• tindra star

SnartBrud?
    Vi vigs i Munsala kyrka men sen var festen skall vara är inte helt säkert... Vi velar mellan Munsalagården eller Juthbacka, har båda bokade för tillfället så vi är nog på säkra sidan att vi får en av dem i varje fall...

• Lizzon

MillionTrillion:
    Om ditt namn börjar på C så tror han nog att han vet vem du är!!
    E ju typiskt att inte jag vet nåt!!!!

• SnartBrud?

tindra star: Det är ju perfekt, nu hinner ni kolla på båda ställen och sen välja vilken ni vill ha.
    Om man skulle ha mycket pengar etc så skulle vi nog bjuda ännu mer folk, men vi bestämde oss för att hålla det kring 130 och så ville vi ha ganska mycket kompisar. Så jag tar hellre mer kompisar än släktingar jag träffar en gång om året. Vi har inte riktigt gjort upp ännu med pengar och så...men dyrt blir det väl iaf.
    Jag glömde att fråga: vilken färgs dynasty du skulle vilja ha? Nu när jag sett den kritvita och den som ofta är på alla sotteros egna bilder så vill jag nog ha den med lite färg...eller den heter väl puder och diamant eller nåt sånt...

• MillonTrillon

Lizzon

Jeeep...=)Börjar på C. Vart har ni tänkt va då på festen? bestämt ngt eller?

• tindra star

SnartBrud?
    Jag tror nog att jag skulle vilja ha den som heter typ Diamond White eller något sånt. Fast i och för sig så borde man väl se alla färgerna i verkligheten före man helt kan säga vilken man vill ha, men inte den kritvita i varje fall (tror jag)...

• SnartBrud?

tindra star: jag har några bilder på klänningen som helvit...den är nog helt fin men jag tycker att alla fina broderier syns bättre på den med lite "annan vit".
    Men det har du rätt i, man måste ju se dem. Så jag hoppas att hon i ylivieska skulle ha några exeplar av olika färger så att man kan se på dem, det är närmare att åka dit än till hesa eller uleåborg...eller i värsta fall till sweden. Det är mycket man gör för en klänning

• Lizzon

milliontrillion:
    Nej ännu inget bestämmt!
    Men nu börjat min kära far sätta sig över allt jag bestämmt *ojoj* Han tycker INTE om ideén med vinterbröllop utan vill hellre att vi har det på hösten, och vi får INTE ha DJ utan han lova att betala Orkester å jag får ABSOLUT INTE ha en liten intim familjmiddag och bara bjuda "allmänt" till kyrkan utan ett "riktit" bröllop ska det va...
    man trodde ju att de ska va morsan som satte sig emot det ena och det andra men ännu ska man uppleva mycket

Har ni fått några bider från söderfjärdin nå en? har di int nån hemsida me bilder? tycker sånt ska dom ju kan ha!

Svar på tråden Finländska brudar 2