• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • tindra star

Lioness *förlovad*:
    Drömklänningen är maggie sotteros "dynasty", bild finns på www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=34&style=A404

Jo vi bor i Munsala så det är precis mitt emellan! Men vi hämtade ju hunden från Haukipudas (norr om Uleåborg) så nog kan man väl hämta klänningen från Uleåborg då också! Lite jobbigt bara om man skall ha dem där att sy om den ifall det behövs.

Angående tackkorten så kommer vi inte att skicka tackkort från vår förlovning. När vi gifter oss ett år efter så känns det så onödigt att sätta pengar på att skicka tackkort för förlovningspresenterna, kommer istället att satsa mera på tackkorten från bröllopet!

• Lioness *förlovad*

tindra star

wow, vilken klänning!

• ninjan

tindra star
    kommer inte på nån speciell pappersbutik i vasa, men pröva med finska bokhandeln eller tiimari i rewell center.

• SnartBrud?

Hejsan...här är en Vasabo som skall gifta sig (vid storsand) 18 Augusti 2007.Har hängt här en längre tid men vi har "bara varit" förlovade...men nu har min pojkvän friat och vi har kyrka och festplats bokad. Äntligen!

Och min drönklänning är också Maggie Sottero´s Dynasty. Har just på G en klänning från sverige...men den har inte de rätta axelbanden...så jag vet inte om jag skall köpa den. Svårt! Finns Dynasty att få i Uleåborg? Läste det någonstans men det är länge sen!!

• Lioness *förlovad*

Välkommen till tråden SnartBrud!

• tindra star

SnartBrud?:
    Välkommen!

Jag vet inte alls om klänningen finns i Uleåborg men det finns ju bara två (tror jag) butiker i landet som säljer Maggie Sottero´s klänningar... Jag tänkte snart börja ta reda på om den alls går att få tag i här i Finland. Annars vet jag inte vad jag skall börja göra, efter att jag såg den klänningen så har jag enormt svårt att tänka mig något annat!
    Kommer nog att åka till Vasa och kolla vad de har där, bara för att det är så nära och skulle vara så enkelt men jag tvivlar på att jag skulle hitta något lika fint där... Fast man vet ju aldrig, det som ser jättebra ut på bild kan ju se för hemskt ut på en själv och tvärtom så kanske man inte skall ge upp hoppet ännu!

• TokMaijan

jag är oxå finska men jag bor i skåne!
    får man vara med?

• Lizzon

Jag vill oxå va med här
    Förlovad, sambo, och bröllop beräknas stå till julen -07 (ute i goood tid)

• TokMaijan

jag gifter mig i feb-07...

• Lizzon

tinfra star:
    Får man va lite nyfiken och fråga VAR i Munsala du bor??

Svar på tråden Finländska brudar 2