Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Hej allihop!
aquawoman: javisst, det mesta är under kontroll just nu... vi har egentligen inte så mycket kvar att göra förrän ca. en vecka innan, men här är vår lista över saker att fixa:
* sy upp brudklänningen
* skyltar till vägen
* stor bordsplaceringsskylt
* printa ut festprogrammen o stansa ihop
* köpa skor åt Andre'
* beställa tid för manikyr och fotvård
* köpa bl.a. dricka, kaffe, mjölk, socker...
Ja, det var ungefär det jag kom på nu. Sen på själva bröllopsdagen blir det ju mera, som att hämta tårta och buketter, med mera.
Hur går det för er andra, börjar era "att-göra-listor" krympa?
Netta79: ja, det börjar ju närma sig nu för er! Hur går det med alla planer, och hur känns det? :)
Min storebror gifter sig imorgon i K:stad, ska bli så kul! Det börjar kännas mera verkligt nu för oss också, eftersom min bror med w2b har planerat bröllopet lika länge som vi. Nu när det äntligen är dags för deras bröllop så börjar jag ju fatta att vårt bröllop också kommer att bli verkligt, ganska snart! *pirr i magen*
Jag kommer att gråta under vigseln, det gör jag alltid, oavsett om jag känner brudparet väl eller inte. Nu när det är min egen bror kommer det att vara ännu värre! För att inte tala om hur jag kommer att gråta på vår egen vigsel!
Har någon av er något bra tips på vattenfast mascara?
Hej, nu har vi inte bestämt datum och det blir nog först 2008, men vill ha tips på bra festlokaler i Österbotten, antingen i Vasa eller Jakobstadstrakten. Andra förslag också välkomna.
Både restauranger och "vanliga."
Jo, Pedersöre kyrka är fin. Min "hemkyrka" är nog speciell den också, men inte på samma sätt. Tycker också att Korsholms kyrka är vacker!
Ell: Jo, det närmar sig, men läget när någorlunda under kontroll. Just nu är jag dock megastressad p.g.a. jobbet. Far idag på skribaläger och just nu känns det som att jag har noll koll på läget. Det är liksom det sista jag gör före jag slutar jobba här. Så det har varit mycket nu.
Men, det går nog bra, ska vi tro. Efter lägret är det bara en vecka kvar till bröllopet och det lär bli späckat, men roligt, förstås. Och jag är nog redan nu lite lätt nervös. NU måste jag iväg! Hejhej
Brud 81 är gift!
Jag har inte hängt här så jätte mycket, men eftersom jag är en finländsk brud, så tänkte jag dela med mig lite av bilderna från vårt bröllop den 22 juli i Åbo.
Lotta
www.pixbox.se/usr_show_id28657_page0_order1.html
brud 81: Oj så fina ni var!
Utpala
Hur långt från vasa får festlokalen va?
Hej på er
Jag hade inte heller märkt att den gamla tråden var avstängd... Men så har jag ju inte heller varit så väldigt aktiv här inne i sommar heller. Vi har fullt opp med huset och trädgården, det är så mycket jobb ännu. Det mesta är nog roligt att fixa, men samtidigt längtar jag tills den dag allt är färdigt och man får ta det lugnt med gott samvete och bara göra sånt man tycker om.
Läste att du Netta blivit hippad! Det verkade ha varit en lyckad kväll? :)
Brud 81, vilka fina bilder!
iza-isadora, var i Finland befinner du dig? *nyfiken*
var det nån av er som gifte sej i vasa igår? Såg ett brudpar där igår och blev nyfiken på om det var nån härifrån :)
*puff* :)
Netta79
Visst var det med dig jag diksuterade psalmer tidigare i somras/våras? Hur blev det med psalmen som har samma melodi som Den blomstertid? Jag sprang på texten till den idag i en annan tråd här på BT.