• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • Lioness *förlovad*

MillonTrillon, Söderfjärdens restaurang är jättefin! Jag brukar cykla där förbi ett par ggr i veckan så om du vill ha bilder från utsidan kan det nog fixas... :) Från insidan kan det bli värre, de stänger väl snart?

SnartBrud? (och andra intresserade), affären i Ylivieska heter Morsiuspukuliike Birgitta. :)

• ninjan

Lizzon
    är du från bergö? ..bärgöjen :)

• ninjan

MillonTrillon
    Kanske åminne paviljong skulle va nåt? eller om vasa inte är för långt bort så är det fint vid strampen..

• Lizzon

iza-isadora:
    Japp! eller Nepp...
    min kära far ji från "bergöijen" själv är man uppvuvxen i Helsingby, men bor nu just i Bergöijen, min M2B är härifrån åså fick vi en jäklit billig hyra så då gick flyttlasse hit!

• MillonTrillon

Jo, Bergö kyrkon e fin. Kommer från Bergö fast jag bor i SVerige nu. Har ju mam på den där arma ön. =). Molpe Paviljongen och Mölle har ett sammarbete så för ett paketpris så får du alltså låna paviljongen+ bord+stolar+porslin. Vet att hyra pav. kostar 366 Euro. Då fick jag förklarat att det e för en dag men då har man fredag på sig att förebereda och söndag typ till att städa mm. Tror att det kommer att bli där iallafall. Strampen i Stan e alldeles för dyrt de ska ju bara ha 400 Euro för att stänga restuarangen + maten mm. Näää, för dyrt. Däremot så kanske Söderfjärdin funkar men men...ska få en offert därifrån. Tror ju int att kostnad + mat på Mo.Pav skulle kosta mer än 1000 Euro. (runt 55 pers). Men du Lioness...visst..har du ork, tid och inspiration så visst ta en klick eller tvåpå stället. Skulle uppskattas.

• Lizzon

milliontrilllion:.
    Då låter ju molpepaveljong super åså kan man ju tänka på att det är bättre för gästerna också, ja menar man hörde ju ett och annat när vi va på bröllop för nåt år sen, dom vigde sig här i Bergö och hade festen utanför stan!
    min M2B så vill inte ha så stort bröllop så kanske man får så lov å hyr lokalin mitt i byn iställe fö paveljongen?!?!
    Undras om man helst sku KAN va i paveljongen tå e vinter??

• MillonTrillon

Uf lokalin på Bergö e ju ful som stryk. Är inte något att rekommendera men men man e ju så olika som människa. Vill ju inte ha festen för långt bort eftersom många av de bjudna kommer från Sverige och då blir det att försöka ordna bilar/plats mm..

• MillonTrillon

Var på bröllop där de hade festen i skolans gympa sal. Gick ju ann men det var trångt skulle nog gå bra när man bara är 55 pers (som vi) vet dock int hur bra det är heller. Bra med köket där precis...perfekt när det e morsan som ska göra tårtan men men...hur snyggt e det?

• SnartBrud?

Hihi...hade fått mail idag från Morsiuspukuliike Birgitta och hon skrev att att hon själv just väntar på alla priser och sånt från Sottero och att hon meddela då de kommit. Så nu är det bara att vänta på "domen". Hon skrev även att det tar ca 3 månader att få klänningen så det är nog bäst att vara ute i tid. (jag är ju i väldigt god tid

• tindra star

SnartBrud?

Kanske du kan meddela mig du också då senare när du vet vilket pris hon har?! Om du vill vara så snäll...

Jo vi är nog ute i god tid båda två, vi gifter oss ju 28 juli 2007 men man måste ju börja i tid så man hinner planera precis som man vill ha det.
    Sedan kommer säkert tiden att bli alltför knapp sist och slutligen ändå...

Svar på tråden Finländska brudar 2