• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • Lioness *förlovad*

Hej TokMaijan! Ska ni gifta er i Finland? Det är klart du får vara med! :)

Välkommen du också Lizzon!

• CKL

Utpala, när på året har ni tänkt gifta Er? På sommaren finns det mera restauranger/ lokaler att hyra än på vintern. Några exempel på restauranger och lokaler i Vasa: Segelföräningen, Sandviksvillan, Villa Gerby, Strampen, Cantare, Central, Hotell Rantasipi...
    Vi gifter oss på nyårsafton 2006 och vi har valt att vara vid Cantare.

• CKL

Här är en till som är alldeles förtjust i MS-klänningar. Hade gärna prövat modellen Dion, och sedan möjligtvis köpt en kina-kopia. Men nu får det vara då det inte finns MS klänningar att pröva i närheten av Vasa. Tror iaf att att jag hittat min klänning nu, en av märket Benjamin Roberts.

• tindra star

Lizzon:
    fråga får man väl men om jag väljer att svara är ju en annan sak...
    Okej, vi bor på näsibackavägen, så nu vet alla det också...
    Var bor du själv?

• TokMaijan

Vi gifter oss i sverige...men släkt från Finland kommer, koppas jag...

• Lioness *förlovad*

CKL, får man fråga vad det är för modell på "din" Benjamin Roberts-klänning? Bilder?

Jag var inne på den officiella hemsidan och tyckte mycket om modellerna 705 och 677.

• Lioness *förlovad*

tindra star och SnartBrud!

När jag surfade runt och tittade på BR-klänningar hittade jag en affär i Ylivieska som också säljer MS-klänningar! :)

• Lizzon

vi bor utanför Vasa på en liten ö, Bregö.
    Ja blev lite nyfiken för min kära mor e hem från Munsala, så ja har halva min släkt där!
    "så man je från Frilundas släkte"

Svar på tråden Finländska brudar 2