Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Här är det lugnt...
Brud 81: åh, så fina ni var!! :) Jättevacker klänning också!
Ikväll är det dags för min möhippa. Vi blir 6 st som åker iväg till Vasa. Först ska vi till Tropiclandia och simma, bada bastu och sola i utebassängen, om det är vackert väder. Sen ska vi ut och äta, och efter det blir det väl lite drinkar och sånt. :) Det ska bli jättekul, att få slappna av och umgås helt utan press, med de allra allra närmaste väninnorna, det är inte så ofta vi alla träffas på samma gång nuförtiden. Att vi inte är flera än så, det beror på att vi ju har ett så litet bröllop att vi inte har bjudit flera än de allra närmaste.
Nu närmar det sig för er, Netta! ;) Bara en vecka kvar nu, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns när det är så lite tid kvar. Själv har jag ju fyra veckor kvar ännu, så det känns riktigt lugnt. :)
Hoppas ni har det bra alla finländare! :D
Jaa, imorgon är det bara en vecka kvar till vårt bröllop. Känns lite smått overkligt. Kom just hem från läger och är i det närmaste halvdöd Nu håller vi som bäst på och packar bilen med våra allra sista saker i Åbo. M2b får definitivt köra hela vägen upp till Österbotten, sku jag köra sku jag säkert somna vid ratten.
Jag har inte riktigt hunnit koppla om från jobb till bröllop ännu, men det kommer väl snart.
Lioness: Jag minns vagt att vi diskuterade psalmer, men inga detaljer. Jag vet bara att det bak i psalmboken finns några psalmer (alltså där det finns formulär för gudstjänser, dop, vigsel och sånt) som har omgjord text för vigsel, men jag minns inte på vilka melodier de går. Mitt förslag är att du kollar med nån kantor som är expert.
Ell: Vet du om din möhippa på förhand? Brukar inte de flesta bli bortrövade?
Netta79: ja, jag visste om möhippan på förhand, eftersom det var så jag ville ha det. Jag ville inte alls vara med om att bli kidnappad och utklädd o.s.v. så vi planerade allt tillsammans, jag och bästa väninnorna. :) På så sätt fick jag exakt en sån kväll som jag ville, och väninnorna slapp grubbla sig tokiga över vad jag skulle tycka om att göra. :D
Hur känns det nu, Netta? :) *håller tummarna för vackrare väder på lördag*
Brud81!!! Men Lotta, d e ju du!!! Jag visste nog att ni sku gifta er, men int förstod jag ju att d va du!!!! Jag e ju då alltså... *tattdadaaaa* Jenny (flöjtspelande, ifall d har funnits flera J:n), vaktisen vid ÅST några år sen. Va fina ni var! Allt va lyckat? Vi ska gifta oss den 30.9, så lite planeringstid kvar. Ha d bra!
Hej alla! Vill bara säga att jag nog lever och mår... sommaren har varit väldigt slapp, har inte knappt suttit vid datorn alls... två veckor på Malta och nu slut på andra veckan på jobbet...
Kan bara beklaga mig att jag inte har någon som helst lust att ta itu med bröllopet, känns som att jag tagit mig vatten över huvudet och börjar smått få panik. Hjälp!!! Och nu är det bara lite mer än en månad kvar *sväljer paniken* Hoppas alla har det bra och att ni inte glömt bort mig...
nån som var på juthbackamarknaden igår/dag? Hittade ni nåt? :)
Hejsan alla brudar och fd brudar!
Sommaren går mot sitt slut och vårt bröllop närmar sig med stormfart...gulp!
Grattis till er alla som redan har dagen D förbigången och vårda kärleken vist.
Skickar också en tanke till Netta79 som vid det här laget borde ha svarat sitt JA och nu fira för fulla muggar!
Hur går det med planeringen Ell och lyckligaste bruden (och alla andra)? Har ni allt under kontroll?
Vi tror oss behärska situationen för tillfället, men är rädd att någon viktig detalj kommer att glömmas till sista sekunderna.
Har gjort veckoscheman med allt som behövs göras och när. (Hänger prydligt uppe på en köksdörr ) Så nu kryssar vi för och lägger till i den takt som saker görs och dyker upp.
Är mitt uppe i husköp, byte av arbete osv här på samma gång så konstigt om inte något glöms bort eller att man känner sig lite "uppskruvad" just nu. Försöker intala mig själv och m2b att ha is i magen och använda tiden rationellt....samt PRIORITERA Jätte-enkelt....kan jag garantera
Möhippan min blev fantastisk och jag njöt faktiskt från början till slut. Fick åka vattenskidor...åka båt...bada bastu..."leka pirat"....m.m m.m
M2b "rövades" bort idag och lär få en lika kul dag och natt han med Härligt med vänner som ställer upp så här!
nä nu skall jag återgå till bordsplaceringen...132 gäster skall hitta sin plats innan gryningen (hade jag tänkt iaf)
Vi hörs!
iza-isadora, jag var på marknaden...Köpte bordsdekortationer och facklor...
Äh då!
Hade tänkt hämta precis samma saker från Juthbacka marknaden som föregående, men stannade hemma å städade istället....å nu ångrar jag mig....!
Vilka sort facklor hade de? (dum fråga jag vet...det fanns väl att mellan himmel och jord där)
Jag köpte 18 st bambufacklor för 6 ? sammanlagt. Inte så tokigt!