Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
netateta: vi tryckte handdukar med tack och ett hjärta på var sida nere i kanten. Hjärtanen blev i lila, en av våra temafärger.
tindra star: ja, jag har ju inte världens mest diskreta nick här heller :)
Värmeljusglasen är genomskinliga. Du kan kolla på ikeas hemsida om du inte har katalogen. 95 cent för fyra glas kostar Galej på ikea. Men vi är villiga att sälja rubbet för 20? och då kan vi leverera dem till Munsala. Vi borde ha 112 st, ska räkna dem. Skickar bilder på både glas och skylt.
Netta79:
Nä, man får inget papper på att man är gift. Dom meddelar bara från församlingen till magistraten att man gift sig och om man bytt namn... sen är det bara att börja springa runt och byta ut alla plastkort... :)
netateta:
Vi gav presentkort till en restaurang åt dem som hjälpte oss...
Ifall tindrastar inte köper glasen köper jag dem gärna. Bor i Vörå...
ASG:
Ett par vi känner som gifte sig för ca fyra år sedan fick ett vigselbevis. Undrar om dom slutat med det nu?
Netta79:
Jasså, fick dom det direkt då eller kom det i efterhand? Vi har nu inte fått nåt ännu iaf... jag funderade nog på det där oxå då vi gifte oss, men frågade ett par kompisar som oxå gift sig i år, och dom menade att man inte får nåt papper...
ASG: Dom fick det direkt, i samband med att de fick bibeln. Vi fick bara bibel och i den hade prästen råddat med födelsedatum, så vi måste i alla fall kontakta honom och då ska jag samtidigt fråga om vigselbevis. Jag skriver igen när jag har gjort det!
Netta79 & ASG: tack för tipsen, ska fundera med min m2b vad han tycker...
LIZZON
jep, vi har spikat datum den 14 Juli...men vi gifter oss borgerligt först den 28 Juni. Träffades då så vill att det skall vara våran dag. Det kommer nog att bli så att de som bor i sverige och inte kan komma till finland får vara med på den borgerliga istället. Blir dock inte lika pampigt men men..
Netta79 , har du sålt glasen?