• ninjan

Finländska brudar 2

Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?

Fortsätt diskussionerna finländska brudar!

• Svar på tråden Finländska brudar 2
  • Lizzon

Jag som int har rännt runt i bröllops affärer förr så vill ha lite tips!
    VAR och hur många såna affärer finn d i Vasa stad??
    nu har jag fått lite press på mig att visa en klänningmodell som jag vill ha... och då vill jag ju helst ha provat lite innan jag bestämmer mig!
    Tycker att alla kläder e ju snygga på långa människor och när jag sedan hoppar i nåt riktit stiligt med mina 155cm så känns det bara såååå fel!
    vill vara säker på att få "rätt" modell!!!

• Lioness *förlovad*

Såg på tidningen att de har rea på Boutiqe Beauty nu! *tipsar* Fler affärer i Vasa vet jag tyvärr inte om... Eller jo, det fanns en brudklänning i en av de nya butikerna i Galleria Wasa förra veckan. Men då sökte vi inte såna utan "vanliga" festklänningar.

Ell, var du nånsin till Petalx och kolla annors? Jag funderade bara om hon har brudklänningar också?

• Ell

Lioness: (tar du illa upp om jag lämnar bort *förlovad* i ditt namn, det blir så långt?) ;) Nej, jag var aldrig till Petalax... jag hittade en klänning i Vasa, så jag orkade inte köra iväg ända dit, det är ju ändå en bra bit från Jeppo. Jag vet faktist inte om hon säljer brudklänningar, kanske du kan ringa o fråga?

• ninjan

jag TROR att Linda boutique säljer brudklänningar..men säker är jag inte!

• ASG

Lizzon:
    Det finns en på fredsgatan (typ i korsningen fredsgatan-kyrkoesplanaden tror jag det är) och en på handelsesplanaden (på den där innergården i kvarteret närmast torget på vänster sida, om man kommer in till stan längs handelsesplanaden) oxå...
    kommer inte på vad nån av dom heter nu tyvärr... men boutique beauty har nog överlägset störst utbud i vasa... (obs, man måste boka tid där, går inte bara att stövla in... :))

• CKL

Lizzon, butiken/frissan på fredsgatan heter Basic och där kan man köpa brudklänningar. Kan även köpa brudklänning vid Lindas boutique i Petalax. Dock såg jag inte närmare på brudklänningarna då jag var dit så jag kan inte säga vad det är för stil på dem.

• Lioness *förlovad*

Ell (och ni andra med), det går nog bra att lämna bort *förlovad* :D

Jag måste väl så smått också börja kolla klänningar... Varför bor man inte i nån större stad där det finns liiite fler affärer att gå i?! *suck*

Måste man boka tid för att bara gå och titta? Vet nån? Jag vet ju inte alls vad det är för klänningstyp jag vill ha...

• Lizzon

Linda boutique säljer brudklänningar, vissa e jätte söta men inget jag är intresserad av tror nog att jag får lov att beställa tid i vasa då
    kanske man känner sig lite konstig att bara komma och titta när man kanske inte köper nåt men hur ska man annars göra då?

• Bertta

Hej alla finländska brudar!

Läste era inlägg i förbifarten och tänkte ge några tips som kanske kan hjälpa nån..

Har man lust att åka en bit längre bort för att skaffa brudklänning så finns det en bra butik i Seinäjoki, kolla haavenmaa.fi. En nära vän till mig hyrde sin klnänning där för 400?, brudgummens dress inkl. skor var 120?. De var nöjda med servicen, som var på finska förståss men det går säkert bra att blanda med engelska åxå.

Själv köpte jag min klänning i Estland. 335? för 2 delad klänning, underkjol och sjal. Vi besökte 5 butiker (hittade i den sista =)). För det mesta var det superbra service, men i några kände man sig bara i vägen. Tyvärr är det ju lite långt från Vasa...

Har ni testat på nätet? Min brors fru köpte sin från 'landet over there', ca 300?. Hon sålde den vidare sen och fick då pengarna tillbaka...t.o.m. lite mera tror jag =)

Ni ska inte ha dåligt samvete för att 'bara' gå och titta på klänningarna. Det gäller ju er stora dag och då ska man inte förhasta sig med att göra beslut. Det är bara bra att titta runt lite för att 'känna efter' vad som känns rätt. Det kan ju åxå hända att inte ER klänning finns just i den butiken och det rår ju inte ni för.

Hoppas ni hittar det ni söker och att ni får ljuvliga bröllop allihopa!

• CKL

Lizzon, det är nog bara att beställa tid till Boutique Beauty, då får du i lungn och ro titta genom sortimentet och prova. Jag skulle nog rekommendera dig att prova olika modeller för det är först när man provar man ser vad man passar i. Alla de klänningar som jag hade som favoriter va helt annan stil än vad jag hade tänkt mig från början.
    Inte behöver man köpa bara för att man är och tittar/provar...personalen på Boutique beauty är jättetrevliga.

Svar på tråden Finländska brudar 2