Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
nenne78 - jag tycker absolut att du kan be prästen pålysa psalmen med den förklaringen! blir jättefint!
vi kommer göra våra vigselprogram på samma sätt, vikt A4 som bildar en A5 -folder. och vi tänkte skriva ut psalmtexterna i vigselprogrammet också!
Usch, hade bråk med min släkt i helgen..
Vissa kan inte acceptera att vi har valt att ha ett barnfritt bröllop. Min pappas bror bor utomlands och han är bjuden till vårt bröllop med sin fru. Nu har de två småbarn (mina kusiner 2 och 4 år gamla). Vi har sagt att det inte är ok att de kommer för vi vet att de inte kommer att sitta ner på sina stolar mer än 30 sek åt gången. Resten av tiden ska föräldrar m.m jaga runder för att de inte ska hitta på nåt bus.
Tyvärr är det så att de inte har möjlighet att fixa barnvakt eftersom de som de känner här i Sverige ska komma på bröllopet.
Nu är frågan. Är det mitt problem?
Vi vill ha ett barnfritt bröllop, inte ska väll vi behöva rucka på detta pga att de inte har någon barnvakt? Risken finns att min farbrors fru inte kommer..
Vissa delar av min släkt tycker att det är skandal att vi inte tänker tillåta dessa barn på bröllopet. Är jag helt känslokall om jag säger att jag inte vill ha med dem och att då får min farbrors fru stanna hemma och ta hand om dem...? (om de nu inte kan hitta någon annan lösning). HJÄLP!
Tilly78- jag tycker absolut att ni ska stå på er. Själva har vi bjudit alla barn, men förklarar samtidigt att tillställningen inte är speciellt barnvänlig, det finns ett rum där barnen kan leka men vi äger inte några leksaker som vi kan ta dit (naturligt eftersom vi inte har några barn själva och våra barndomsgrejor är hemma hos resp föräldrarpar).
Slutsatsen hos våra vänner som har barn är att de flesta kommer lämna ungarna hemma. Några har inte jag pratat med än, så ev blir det nån småtting som följer med.
Tycker absolut att ni ska stå på er och säga att " det är inte nån barnvänlig fest och vi har valt att låta barn vara i barnvänliga miljöer - dvs INTE på vår bröllopsfest"
Lycka till!
tjohoo! på söndag går tiden ut för att tacka ja/nej till bröllopet.. och det är bara ett par kvar som inte svarat... alla andra har tackat ja! riktigt kul att så många vill komma på vårt bröllop... paret som inte svarat än är från tyskland resp italien och vet inte hur det blir än nu när han flyttar från Sverige.. kanske kommer de inte kanske kommer de... man vet aldrig..
ännu en nöjd oktoberbrud: Har frågat en bekant om hon kan dra ihop lite folk och servera på bröllopet. Frågade via msn men hon verkade väldigt positiv, hon skulle kolla runt bland sina vänner och återkomma på söndag *hoppas*
Jag har också två serveringstjejer på g till bröllopet, kompisar till min syster. De går på gymnasiet och gör praktik just nu på nån lyxrestaurang i Stockholm, så det känns skitbra!!
Jag har bokat blommor idag. Det blir en rund bukett med leonida-rosor
www.lejardindesroses.com/catalogue-de-roses/leonida_g.jpg (rosorna är lite brunare i verkligheten)
3 st kallor "hotshot"
www.pacificcallas.com/Grower%20Varieties%20Large/pacific%20callas%20grower%20variety%20hotshot.jpg (de i butiken var inte lika "skrikiga")
bruna hypericumbär
vallmofrökapslar
färgade eklöv
Nu ha rvi beställt ringarna oxå. Efter mååååånga om och men fick det bli en alliansring med 9 nedsänkta briljanter. Hoppas nu bara att man blir nöjd när den väl leveraras...
HUr långt innan brukar prästen ringa????
HelenaR -ingen aning men varför inte ringa själv för att stilla dina funderingar?!?
Kollade vår budget här på bt. Vi är uppe i 98000:- !!!! :o Vad är ni uppe i för kostnad???