• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

Vickis pickis har redan ätit lunch.. gick ner i paltkoma och håller mig enbart vaken genom min kollegas pladder... dööööööö jag vill inte jobba idag......

jag vill ha tid att planera bröllop, sova, umgås med herrn och annat skoj.... blurk!

• nenne78

jaaaaaaaa jag med. Titta. jag kan inte ens orka resa mig från stolen för att gå och äta. Skandal.

• viktualia

Det som du gör låter ju ungefär lika plågsamt... packa kartonger.. urk och burk... (i vanliga fall är det här jobbet hemskt skoj.. men just nu gäspar jag BARA)

*knuffar ner nenne från stolen och skickar iväg dig mot maten*

• nenne78

back in business!

nä packa kartonger suger verkligen. Och det är ju inte därför jag är här men det är mest det jag gör. Missade nog det finstilta i anställnignspapperen... Kundkontakten är kul, packa kartonger är trist. Lukta på tryckfärg gör en glad.

ladadiladida

• viktualia

undrar om man blir pigg av att lukta på tryckfärg???

*sticker ner näsan i laserskriven men känner mig inte piggare för det*

• HelenaR

Betalar ni tärnornas kläder?`?
    Deras blommor??
    smink och hår??

måste ha svar idag...*S*

Måste veta hur jag ska säga till dom ikväll..

• Fru Kroon

Vi betalar för mina två tärnors, hår och smink, blommor och betalar 1500:/tärna som hjälp till deras klänningar. Skor smycken mm betalar dom själva. Vi betalar även hyran för bestmannens kläder, skor köper han själv.

• okt2006

Vi betalar min tärnas klänning, blommor och hår. Sminket får hon betala själv men hon har valt att göra det på samma ställe som jag. Skor och smycken fixar hon själv.

• viktualia

Vi ska inte ha något brudfölje alls. Min åsikt till er som ska ha det:

Om ni har väldigt tydliga önskemål på att de ska ha på sig en viss typ av kläder och en viss typ av hårfixning/smink så finns det väl anledning att betala åt dem.

Men är bara rekommendationen från er något i stil med "ha något mörkblått på er" så tycker jag att folket kan betala själv!

• chai

nenne78
    snart är det slut på fredagen... då blir det helg... det är bra

själv har jag snart haft halva min semester... och inte orkat göra ett endaste dugg... knappt ens orkat sitta med en kopp te och läsa bok...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5