Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Den här kappan ska jag ha över min klänning. Nästan så att jag hoppas att det blir lite ruggigt så att jag får använda den :)
groups.msn.com/ChrisJohan/shoebox.msnw
IOR1: UNDERBART vacker! Hoppas det blir ruggigt!
*fnittar förtjust*
pratade nyss med mina päron... de första anmälningarna har ramlat in... en vecka efter att inbjudningskorten nådde mottagarna!!.. hi hi... SÅ SKOJ!
chai; Skönt att din morbror var positiv! Jag tycker verkligen att du och din älskade gör rätt i att ha det som NI vill! Det är ju vad som är det viktigaste.
okt2006; Japp, det är jättespännande! Trodde vi skulle få försöka länge innan de blev något, så vi började tidigt. jag blev dock gravid på första försöket, så det var rätt häftigt.
IOR1; Kappan är underbar! En riktig sagokappa!
Pratade med min syster i går som också är tärna. Hon var lite ledsen eftersom bara två av mina vänner svarat på hennes mail om möhippa. Och de två som svarat kan inte delta (den ena bor långt borta och den andra fick barn för två veckor sedan så det är ju rätt förståeligt, de kommer dock på bröllopet). Vad f-- är det för fel på mina vänner som inte ens kan svara? Sade till syster att hon inte behöver fixa någon möhippa eftersom mina vänner är så tröga, och jag dessutom ju är gravid. Känns riktigt trist ändå.
Tur att jag har en så bra vän i min m2b.
MiaMoore: Va tråkigt att dina vänner inte svarat ang möhippan. Men som du skriver så kommer du ju nu att vara tillsammans med din bästa vän resten av livet!
Själv börjar man oroa sig lite för eventuell möhippa. Mina två yngre systrar ska vara tärnor och de har nog aldrig varit på en möhippa innan så jag hoppas de tar hjälp av mina andra (mer erfarna) vänner. Det är ju mycket att tänka på när man ordnar en möhippa!
Min m2b fick sin svensexa i helgen som varit, jag fick reda på det i 1½ vecka innan. Dagarna innan var fasen det värsta, att försöka knipa mun och låtsas som ingenting, usch..va väldigt skönt när de kom och hämtade honom :)
Jag fick ju min möhippa redan den 5 aug. De va lite tidigt, men samtidigt skönt att inte behöva gå omkring och oroa sig!
MiaMoore: Håller med föregående talare, tråkigt att inte vännerna hör av sig..
Jag trodde inte att jag skulle få någon möhippa, eftersom mina vänner är så utspridda och jag intekunde tänka mig vem som skulle ta tag i det. Min syster och tärna har aldrig varit på varken möhippa eller bröllop förut och jag tro inte hon har en aning om att det ofta är tärnan som håller lite i det. Beklagade mig för min bästis som bor i Tyskland, eftersom hon ändå inte skulle kunna komma på möhippan (just eftersom hon bor aus Deutchland). Hon tyckte inte jag skulle oroa mig men jag fortsatte beklaga mig. Då sa hon "jag kommer ju vara i Sverige fr.o.m. lördagen innan erat bröllop, ge mig numren till dom som kan tänkas vilja vara med på din möhippa så ska jag fixa!". Så nu vet jag att det blir något i alla fall! Min underbara bästis :-*
okt2006, då har du dubbel tur - dels en underbar bästis som du säger och dels en möhippa där folk lär känna varandra! Jag har aldrig förstått de som inte hänger med på en möhippa/svensexa med argumentet att de inte känner de andra. Det blir ju så mycket roligare på bröllopet när man lärt känna några fler på möhippan. Folk är trögare än sitt eget bästa.
Själv har jag tur genom att mina närmsta vänner är ett kompisgäng från min studietid. Trots att de bor utspridda över landet känner jag mig säker på att de ordnar. Underbart var ordet!
jag förstår tanken med möhippa som samlande kraft för bekantskapskretsen.. men nej.. inte för mig.. så jag slipper nog.
rapport från planeringsarbetet:
Idén med bekanta som serveringspersonal funkade inte. Risken är nu att det blir väldigt mycket dyrare... klurigt... får suga vidare på den karamellen...
Kvällen är snart slut och vi saknar fortfarande ca 20 anmälningar...