Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Hej
Hur gör ni med paraply? Det är ju oktober så regnrisk finns, men ska man ha ett stort paraply, eller två små. Ska de små i så fall vara svarta, vita, eller hon vitt och han svart? Ser ju gulligare ut med ett stort, och jag måste ju hålla upp klänningen, svårt att göra det med paraply. Fast det är ju lite bökigt att vara två under ett paraply.
Märks att det börjar närma sig, för nu kommer alla dom här småsakerna fram som man inte alls har tänkt på innan
chai mfl - Bröllop är roligare när de som kommer är de som verkligen tycker om brudparet, gläds med dem och är beredda att bjuda på sig själva på festen. Jag var på ett bröllop i helgen där de dessvärre bjudit en massa kusiner bruden aldrig träffat. Ingen dansade, ingen spexade, ingen försökte lära känna nytt folk etc. Jag tror det hade blivit bättre röj om de stannat hemma. Det blev lite märkligt för oss andra att dansa loss när man hade en vägg av stillasittande, utträkade människor som tittade på en som om man var ett ufo. Hur hårt det än är så kan det vara bra att vissa väljer att stanna hemma eller att aldrig bjuda dem.
Min lycka är att trots att mina vänner bor 15-60 mil härifrån så känner min m2b dem och tycker om dem, varför vi också gått på linjen att bjuda dem vi båda har en relation till. Dessutom tycker jag att "hans" vänner är mina vänner idag och vice versa och i ditt fall syns det ju inte i någon kyrka vilken sida folk sätter sig på.
Chai: det enda jag kan förstå att dina gäster blir irriterade över är att det är på en onsdag. Om jag var bjuden på fest en onsdag, och det dessutom var långt att åka, så vet jag inte om jag skulle gå ifall det var avlägsna släktingar eller kompisar. I övrigt hoppas jag att det löser sig så bra som möjligt för er och att ni får en trevlig kväll!
caprea: du hittar bilder på våra ringar här:
groups.msn.com/okt2006/smycken.msnw
Elemmire: om det regnar kommer vi förmodligen att krama om våra gäster i vapenhuset innan de går yt ur kyrkan. Den kritiska biten blir sen från kyrkan till bilen och det tänker vi inte skaffa några särskilda färgkoordinerade paraplyer för.
Vi ska fotograferas ute i en skog/slottsområde där det finns många ovanliga träd som får underbara höstfärger på löven (i alla fall förra året när vi var där och rekade, hoppas på samma i år) så blir det regn så kommer paraplyerna att vara med på korten, det är därför jag funderar på färger.
Vi har också haft en del prat om bjuda och inte bjuda. Det slutade med jag jag bjuder en farbror med fru (har 2 farbröder och 2 fastrar) som är närmast oss. Mamma har inga syskon så det var enklare Sen bjuder vi hans farbror med fru och ingen från hans mammas sida (2 bröder och 2 systrar) för dom har vi knappt någon kontakt med och han kunde inte välja ut bara någon så då blev det ingen så ingen blir sur. Det är bara hans mormor som lever från den generationen så det var lite enklare, men hon är dement (lite aggresiv och inte sig själv längre) så vi får se hur länge hon kan vara med.
Tog mycket på krafterna att komma fram till allt detta så det vill man ju helst bara lämna bakom sig, hoppas man inte får det i ryggen senare men hittills har ingen kommenterat det.
papraplyfrågan kvarstår. Min P ville ha ett stort svart, jag bryr mig inte så mycket. Kanske att det gulröda med tryck från Trollbäckens trä inte funkar (matchar iofs löven) men jag är övertygad om att det blir SOL
Ett stort svart paraply är kanske det som blir snyggast på kort. Men självklart blir det sol!!
Jag frågade min fotograf om paraply. Hon sa nej direkt när jag sa svart. Det blir lätt en skugga i ansiktet av mörka paraplyer.
hej. tänkte höra om det är någon av er som ska ha cape?
När jag köpte min klänning fick jag en sjal och ett avtagbart, långt släp på köpet. Då jag inte vill ha släp görs det om till en hellång cape. Det behövs bara sys dit en krage. Samma tyg och samma brodyr på såväl sjal som cape som på klänningen. Kanske lite överdrivet att vara så utrustad, men när de här delarna ingick i den klänning jag ville ha, så fick det bli så. Står rustad inför alla väder!