Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Oh, imponeras ni inte av mina mattekunskaper...? Hmm...nu ska vi se i vilken kolumn jag tappat bort folk...: 69 personer bjudna, 8 pers har tackat nej, 44 tackat ja och vi väntar på svar från 17 personer. Så nu stämmer det bättre... Min handstil är inte alltid att hurra över och mina mattekunskaper ännu värre...
nu har vi fått skrota vår bordsplacering och gått över till runda bord... Jaja, mer vin en kväll så är det fixat!
Vi har bokat DJ! De som fixar festen hade DJ att "låna ut", men vi hade andra kontakter för att spara pengar (hade vi hoppats på). men när vi hörde vem det var så slog vi till. Det kommer att bli tokbra! 3000:-!
Vi har även träffat prästen och bestämt psalmer 411 och 181.
Kantorn ville inte spela den utgångsmusiken som vi ville ha utan propsar på Birkalåten istället. Vi ska fundera men det är väl enklast så så slipper vi bråka. Då kanske han i ren ondska spelar ödessymfonin (fast han är en from man)...
Vi hann även med en kräftskiva med våra föräldrar och delegerade lite uppgifter. Så nu har vi släppt sargen och är med i matchen igen!
Kvar att göra:
* bestämma utgångsmusik
* köpa strumpeband och strumpor
* Köpa tyg till rispåsarna
* köpa skor
* fixa ny bordsplacering
* göra klart vigselprogrammet och festprogrammet
* Bestämma en till solosång i kyrkan
* Göra bordsplaceringskarta i A1 eller A2
* fixa skyltar
* #@/+&% caketopper som jag i ett tillfälle av pysselbegär bestämde mig för att fixa själv.
...oj vad mycket det blev...
vårt OSA gick ut 8 augusti och alla har svarat. - jätteskönt med att ha börjat med whoiswho och bordsplaceringen är spikad vilken dag som helst.
Hej på er!
Hur har ni andra oktoberbrudar gjort med morgongåva till er blivande? Är det klart eller på gång?
Jag börjar få lite ångest och vet inte vad jag vill ge!!!
Nenne78 - grattis till psalmvalet! alltid bra att ha det gjort.
Morgongåva- näpp nån sån får han inte av mig och jag hoppas på att inte få nån. Det räcker med att vi ger varandra tidernas största fest och en mysig resa. Tycker att traditionen känns förlegad och tycker att det är tillräckligt svårt att hitta på önskelista till bröllopsgästerna.... hur skulle jag då komma på något som bara min m2b önskar sig... näee. inget morgongåvaprojekt här!
Vad gäller mitt sena svarsdatum: Min plan är att börja med vem är vem-lista redan innan - kan ju inte bli värre än att man plockar bort några. Bordsplaceringen hinner vi nog fixa och cateringen får stå ut med vårt datum...
...undrar mest när jag ska ha tid och kraft för nästa ryck på den här fronten.. inte den här veckan i alla fall.. hm...
Vi har sista svarsdatum 30 september och gifter oss 28 oktober.
Har en del att fixa med men inte så himla mkt och får mkt hjälp av min familj mfl =)
nä, visst ska man nog hinna även om man hade haft senare OSA-datum. Men vi visste inte om många skulle tacka nej så kanske vi skulle ha bjudit dem som blev bortgallrade men nu struntar vi i det.
Morgongåva hade jag nog inte tänkt ge någon, förutom en rejäl resa nuts, nuts... Men däremot verkar det som att han ska hålla tal eller göra nåågot åt mig på festen och där börjar jag fundera om man skulle ha fixat något åt honom...
Vi gifter oss den 14/10 och har sista OSA datum den 31/8. Redan nu har alla svarat. Alla kommer utom två. Känns skönt att veta det redan nu så att man kan börja med bordsplacering och "who is who".
Träffade vår vigselförättare (vi ska gifta oss borgligt) i fredags. Han verkar jätte bra. Har genomfört över 700 vigslar så han har verkligen stenkoll och kunde komma med bra tips och idéer.
Vårt osa-datum gick ut 14/8 och då skickade vi ut en ny omgång inbjudningar med osa-datum 14/9. Catering-människorna vill veta 1 månad innan hur många vi blir, sen är det ju festprogram och bordsplacering och allt annat som är beroende av vilka som kommer.
Tilly78
Jobbar på bilden. Återkommer.