Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Poängen med att lämna listan hos Duka är ju att butiken håller koll på vad andra gäster köpt. På det viset kan moster Agda köpa en kaffekopp och moster Greta ett fat osv... min bästis och hennes man fick en full servis på det sättet..
sen är det som sagt bara att beklaga att vår omgivning gillar kitsch och inte vi... önskar verkligen att vi hade sluppit sånt här...
och önskelista hos OSA-mottagarna... ummm. det blir nog något sådant som tillägg till Duka tror jag...
Som sagt, hade vi önskat oss en servis eller så hade vi kanske resonerat annorlunda. En av mina bästa vänner önskade sig dock en glasservis och fick en himla massa vitvinsglas. I obruten förpackning var det inga som helst problem att byta till andra glas, oavsett var de var köpta och utan kvitto. Kan vara bra att veta, även om det är merjobb förstås.
Nej, nu får jag nog återgå till arbetet!
...och sen får man inga dubbletter, eftersom det plockas bort från listorna allt eftersom. Synda tt vi inte orkade göra något sånt, men som sagt, vi HAR ju redan allt.
Men jag bävar för vad vi kommer att få för presenter för vi har önskat oss presentcheckar på Ticket men vet inte om någon kommer att följa det.
Min farmor lever inte längre för av henne kunde man få det mest horribla sakerna. När jag fyllde 12 fick jag ett sittunderlag och en solblekt pocketbok av typ Harlequin - fast utan "romantik". Eller en stickad liten pläd i rosa mohair att lägga över axlarna och knyta runt halsen med ett snöre. Eller odiskade(!)ugnsformar från hennes skåp. Eller virkade tuber att sätta på stekpannans handtag... Praktiskt, om man gör mat på vedspis.
nenne *asgarv* lilla farmorn där... hi hi...
presentligan (värsta presenterna nånsin):
Första plats: En orange glasblomma 30 cm hög att hänga på väggen - givare:en killkompis som inte är bjuden nu
Andra plats: Laxrosa doftpåse med tillhörande stinkande sminkväska - gott om spetskanter! Givare: en tjejkompis som kommer på bröllopet
viktualia
hihi, vad tokigt det kan bli, när jag läser mitt eget inlägg tolkar jag det som att min farmor inte lever pga dessa presenter... Men så hemsk är jag inte
viktualia
din toplista gick inte av för hackor den heller... *S*
lana2810 - det har du helt rätt i! ska nog lugna ner mig igen.. det är bridezillan som sticker fram sitt fula tryne.... tack!
jag har förresten pratat med frissan idag. nu är provuppsättning och även den stora dagens insats bokad. pris vågar jag inte fråga om... tänker blunda och betala..
jag ska vara hos frissan kl 10 för att vara färdig kl 15 för fotografering... fem timmar känns ganska mastigt.. men salongen tyckte att det var lagom för hår och smink..*galet*
Å andra sidan behöver jag ju inte grubbla över hur jag ska fördriva tiden den stora dagen... hi hi...
hoppas min frisas inte tar så lång tid på sig för då får jag gå upp i ottan... Vi gifter oss 15.00 och då ska vi fotas innan... Vad roligt, vet du vad du ska ha för uppsättning?
nja... jag vill ha lite lockigt och lite hängande... halvuppsatt typ... hoppas att frissan fattar.. ha ha ha