Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Idag har vi köpt 15 jättefina ljus som jag ska binda vinröda sidenband runt och lite annat att dekorera borden med! :)
Vi planerar gemensamt men det är mest jag som är "utförare". Helt ok eftersom det uppenbart är jag som tycker att festfixande är mest lattjo... det var jag som organiserade sambons 30 årsfest i våras osv...
Ja planering är skojigt som tusan =)
Idag har vi köpt alla läsk, kaffe, cider , chips .
Imorgon ska det handlat alkohol och annat ;)
Sen är det bara tårtan, maten och blommor kvar så är allt färdigt , men det får vi ta till sist när vi vet hur många det blir när alla svarat ja eller nej =)
Har ni egna barn ???
hur gör ni med dom på festen??
Vi har en underbar liten dotter på 15 månader sååå go =)
Ja skönt det går framåt me allt , 2 måander kvar ...
MiaMoore
visste dina vänner att ni skulle gifta er innan inbjudan kom ut? Märkligt beteende minsann, men de kanske inte tänker på det om det varit på tapeten ett antal månader innan. ???
Det är många av våra vänner också som har babblat mycket om "att vad roligt att ni ska gifta er jada jada jada" men ska man tolka det som ett JA eller NEJ?
fast vi har pratat med dem så nu vet vi.
Fatta vad nervös man kommer att vara dagen man står utanför dörrarna på kyrkan, klockorna börjar tona bort och man hör alla resa sig upp när musiken börjar spelas - pam - dörrarna slår upp och där sitter alla nära och kära.... wwwooooooaaaaaaaaaahhhhhhh! Hur fort kan man springa i pumps och långklänning?
Idag har jag varit och provat in klänningen och köpt en heeeeelt underbar sjal. Vit, tunn, spetsstickad i mohair och silke. Som jag har letat och där var den!
näpp inga barn här än. min m2b är 30 och jag 29...båda svårtartade karriärtyper... så barn.. hm... näe inte än...
har noll koll på om nån försökt anmäla sig... däremot har flera av vännerna frågat hur man gör för att boka boende i vår lilla håla... och det är ju ett bra tecken!!
japp... nervig kommer man bli... tur att jag har TUSEN andra grejer i huvudet... skulle bli galen om jag bara hade bröllopet att tänka på...
Jag låg vaken halva natten och nojade över allt som ska göras. Jag fattar inte hur det skulle gå till om vi bägge jobbade heltid. Nu går ju jag hemma de flesta dagarna så det är rätt lugnt ändå.
Häromdagen var jag och pratade med en florist. Det kändes bra, men jag ska nog ändå gå runt och prata med några fler. Har satt en gräns på 900 kr för brudbuketten och det verlade inte som det skulle bli några problem. Får välja bort dyra blommor som exempelvis kallor. Och så blir den handbunden istället för med hållare. Funkar för mig!
Fick intyget om hindersprövning igår. NBu börjar det äntligen sjunka in i min hjärna att vi faktiskt ska bli man och hustru. Jag ska bli fru. Maka. Det är helt sjukt.
hm.. okt2006... vi jobbar heltid båda två plus att jag pendlar... och båda är dessutom väldigt upptagna med annat på helgerna.. men det SKA gå i alla fall... och jag är inte så orolig heller.... men visst vore det smidigt att kunna gå ärenden på dagtid... NÄR ska jag hinna till Guldfynd och beställa vigselring tex.. och floristen...hm.. frissan fixar sig imorgon (jobbar hemifrån och snor mig lite ledigt på förmiddagen för att gå till rätt frissa...)
hihi, vi är två heltidsjobbande dinkisar (dubble income no kids) som aldrig har en lugn stund som dessutom inte gifter sig där vi bor utan 9 mil härifrån. Men varje helg går vita faran som en skottspole (nåja, så fort den kan med tanke på att det är en slö diesel med knappt 60 hästar udnder huven) så vi hinner nog med ändå. Jag är inte alls stressad. Det enda som jag grubblar på nu är när jag ska hinna göra den där caketoppern i sockerdeg som jag köpte i våras...