Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
jag har satsat alla slantar till en spåkvinna i lappland på att det blir en makalös brittsommar den 7 oktober
Jag är väldigt frusen av mig annars men jag har faktiskt inte räknat med att det ska vara annat än 22 grader och sol. Kanske lite överdrivet, men 16 grader i alla fall...
chai: det var det jag hade för mig att jag läst någonstans.. får prata med hon som gör tårtan igen.. detta är den första hon gör som ser ut så sa hon iaf... väldigt omoderna par i hålan jag bor i alltså ;)
ja trots att vi är runt 25000 här så har vi ingen egen kemtvätt.. men jag löser det nog ändå..hoppas jag
nenne78 jag (vi) har oxå den 7 oktober, sänder en bön att din spåkvinna har rätt... vill ju inte dölja min klänning i första taget...
oktoberbrud06: jag har köpt en sjal som jag tänkt ha över axlarna när vi går ut. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå till rent praktiskt. Den måste typ ligga någonstans på utvägen så jag kan ta den då. Men precis som ni andra hoppas jag förstås på solsken den 7 oktober kl 15.00-16.30!
okt2006, har du en vit sjal? och var skaffar man i så fall en sån? kom på att man kanske kan lägga en sjal där man "gömmer sig" medans gästerna går ut. Är det uppe på läktaren tro, kanske olika för olika kyrkor får kolla med prästen.
jag vill inte heller dölja klänningen så jag får nog montera en varmluftspistol under kjolen.
*för över mer pengar till samekvinnan*
Kan ni inte ta hjälp av nån nära som kan räcka er sjalen? Typ tärna, vän eller mamma? Jag tänkte jag skulle ha cape, såg någon som skulle ha något liknande kappa men sen har jag inte hittat den sen dess :S nån som vet??
Sjalen är vit med guldtrådar i (min klänning har ju guldborderier). Den är köpt på H&M för 59 kr och är med andra ord ingen sidensjal eller så. Jag hade ingen lust att köpa en dyr sjal som är svår att använde senare - denna sjal kan jag använda hela hösten och vintern och våren också! Dessutom ä det ganska kort tid under bröllopet som jag kommer att använda den - i princip bara efter vigseln.
oktoberbrud06: jag vet inte riktigt vart man gömmer sig. Läktaren kanske också blir konstigt i fall det är folk där uppe som vill komma ner... Vi kommer förmodligen ställa oss i vapenhuset och krama om alla gäster när de är på väg ut (bra om det regnar också ju!). Sedan går vi ut på kyrktrappen och folk kan kasta ris, fotografera osv.
jag är skeptisk till cape.. vi var i bröllopsbutiken idag. min m2b provade frack och jag provade klänningen så att de kan sy om den lite. tittade på de caper som de hade inne... INTE riktigt min stil... kanske kan ta nån sjal istället... hm.. har en enorm yllesjal som just nu ligger som överdrag till en fåtölj.. den är lite gräddvit... man kanske skulle ta den... fast tvätta den först.. hm...
hur som. Nu har min m2b kläder och skor till bröllopet. cateringfrågan går vidare och nån sväng till Duka blev det inte - det hann vi inte.
annars har inbjudningskorten nått mottagarna idag och min bästis har ringt och tackat! skoj skoj! hon var helt impad och undrade hur lyxiga korten var... vi har köpt färdigtryckta på kortdesign på nätet för 19.50 st inkl kuvert - bästisen blev helt impad över att det inte var dyrare än så!! skoj!