Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
chai
wooaah!!! Grattis! Ja, vad säger man... Är det världen som spelar dig ett spratt?
Bra att ha en deadline när ni måste vara klara, annars (om ni är som oss) blir det lätt att flytten drar ut på tiden...
Grattis än en gång, wohoooo!
*hoppistuds*
onsdag i oktober
jag förstår dig, jag tycker att ni ska vara finast! Bestman kanske kan ha, som okt2006 skrev, en kostym med en snygg slips i snygg färg.
Chai: vad roligt med lägenheten Förstår att det blir snabba ryck med inflyttningen. Ni verkar dock vara vana vid att ha många bollar i luften så det ordnar sig säkert.
Vi ska inte ha något brudfölje.. ingen tärna eller bestman... och min m2b har inte hittat klädsel än... hi hi
vi funderar också på det här med best mannen och hans kläder.. var inne på att han också ska ha frackcoat som min sambo men han måste ju få känna sig finast om ni förstår vad jag menar.. fast sambon vill ha en mönstrad så då kanske bestmannen kan ha en slät.. tål att tänka på..
nenne78: klänningen låter jättefin!
Linnea J
tack
nenne78
grattis till att ha hittat klänning!!! den låter jättefin, du får visa bild sen, om inte förr så efter bröllopet...
jo deadline är bra... fast om vi inte kan få tillträde tidigare så kan vi inte hämta ut nycklarna förrän kl 13 den 2oktober (den 1 är en söndag ), så det bli väldans tight att hinna flytta och packa upp allt innan lördagen efter... men det går nog att få tillträde lite tidigare om vi pratar snällt med utflyttande...
onsdag i oktober
vad har ni satt för klädkod? egentligen ska ju även tärna och marskalk/bestman följa samma klädkod som gästerna... om jag mins min etikettdrillning rätt... fast jag bryr mig inte så mycket om etikett heller, så jag tycker definitivt att din blivande kan vara mer finklädd än marskalken...
oavsett etikett och annat så är det nog bäst om tärna och marskalk följer samma klädkod / nivå på kläderna
tjo på er....
...ska ni också hyra dukar till festen? jag fick ett pris på 40 spänn per duk. tyckte det lät bra.. har ni nån uppfattning?
viktualia: vi ska också hyra linnedukar, från cateringfirman. De tar 55 kr/st för 2,40x1,53 m och 50 kr/st för 1,80x1,35 m.