• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • chai

okt2006
    exakt! det är väl ändå minnena (och maken ) man har kvar efter bröllopsdagen

• okt2006

Maten blir också vår enskilt största utgift. Efter det alkoholen och på tredje plats bendet. Att ha liveband är en sak som vi prioriterar och betalar 5000 kr för. Som sagt - smaken är som baken...

• Tilly78

chai:
    Hur har ska er vigsel se ut?
    Ska ni gå in tillsammans, stå framme vid vigselförättaren från början? Ska ni ha musik? Ingångsmusik?
    Har ni träffat er vigselförättare? Vi ska träffa vår nästa fredag.

• nenne78

minnen behålls ju bättre med en bild att titta på, men självklart finns det gränser för vad man ska pynta de kära slantarna på.
    Min ring kostar 3000 spänn, jag gör alla trycksaker på jobbet (gratis...) och P's kusin är florist, fotografen är bästa vännen, svägerska och kusin ska sjunga i kyrkan, en släkting har veteranbil... Så därför kostar vi på maten och att de sköter allt, jag tycker det är skönt att slippa fundera så mycket. In, ut, skjut, sprut, slut.

• okt2006

nenne78: Åh, va bra med så många släktingar och vänner som kan hjälpa till!! Min svärmor syr brudgummens och marskalkens västar och kravatt/slips. Svärfar fotograferar. Min mamma ska fixa bordsdekorationer. Borde nog ge farsan Baloo någon uppgift också.. hmm? Annat än att skjutsa folk fram och tillbaka..

• Gumsigos

Tilly78 min blivande kommer att stå framme med prästen o jag kommer att gå in själv. Bak mig kommer våra två barn 7½ o 10 med varsin ringkudde o varsin ring.

Vi ska ha levande musik, o ingångsmusik men har inte bestämt vilken än. Prästen ska höra av sig några veckor innan så det är litet tag tills dess.

• MiaMoore

Vi har också turen att ha en prisad proffsfotograf som nära vän, och han ska vara med från förberedelserna till festen slutar. Känns bra.

I övrigt har vi valt att hyra DJ, anlita make-up artist och hålla festen på Nürnberghuset (vilka står för mat, alkohol och personal). Det gör att vi kan ta det lite lugnt på så sätt, men känns ändå som att vi har en hel del att fixa. Önskar jag hade Viktualias gedigna festfixarerfarenhet! Är lite stressad över att hinna fixa allt, och rädd att glömma något viktigt.

Ringen var rätt billig (5000) och klänningen fick jag uppsydd i Thailand för 1500 (men nu vet jag ju inte om jag kan ha den pga den växande magen).

I övrigt ändrar jag listan eftersom jag bytt nick...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78, MiaMoore
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07, Tiima
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia, Gumsigos, HelenaR, lana2810
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    2007
    7 okt - höst brud 07

• viktualia

fniss fniss.. men jag delar så gärna med mig... så fråga bara om det är något du kommer på!

själv är jag också övertygad om att jag kommer glömma något.. för det är ju verkligen många delar som ska stämma... men jag är lugn i att det löser sig och att det inte är så tjorvigt... jag är inte den nervösa typen och inte har vi några psykon till gäster som kräver orimligheter... dessutom tror jag STENHÅRT på lyckliga slut...

å andra sidan får du ju rutin nu när du fixar bröllop... så tänk hur bra det kommer gå vid framtida barnkalas, jämna födelsedagar och liknade!!!

• chai

Tilly
    Vi har inte träffat vigselförrättaren än, borde ringa honom... Vi tänkte nog möta gästerna utanför växthuset, och gå in tillsammans med dem... tror jag... ingen ingångsmusik... men sen tenkte vi be Cs syster spela nåt på tvärflöt under vigseln...
    efteråt ska vi stanna kvar inne i växthuset och skåla med familjen och så ska de fota oss, innan vi går ut...

• HelenaR

Ja har ringt många fotografer och han för 6000kr var den ende som var så dyr , och dom andre är bra dom med.
    Så vi har tagit och bokat en som tar 2000kr och dom är ju asså fotografer och fotar, brudpar, reklam, student och annat .
    Kommer även be alla som kommer att ta massor kort ..
    Bilder får man alltid ;)

Idag betalade vi klänning, skor och Tiara, smycken och några underkläder *ler* Så har endel saker kvar , var så trevligt att gå me mamma på stan och shoppa lite ;)

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5