Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
det är en liten träkyrka, lågt i tak men väldigt ljus och fin. Tänkte att en akustisk gitarr skulle bli mysigt. Har du hört H&M-reklamen på tv där det är någon tjej som sjunger Depeche Mode "I just can't get enough" lote singer/songwriter-stil. Hur mysigt som helst! Något sånt hade jag tänkt mig.
lät himla mysigt! här blir det musikalskolad kvinnlig sångerska och troligen en konsertpianist/kyrkomusiker vid flygeln.... och två solosånger om min m2b lyckas välja en han med..
Nu har vi äntligen fått namnet på våran präst,vigselsamtal blir i september nån gång.. Är det prästen som bestämmer kantor oxå eller är det församligen?
det är församlingen.. församlingen gör ett arbetsschema över vilken kantor som ska jobba vilken helg. alltså finns det en kantor som är tilldelad att jobba den helgen/dagen när ni ska gifta er och det är till den personen ni ska vända er.
På samma sätt tilldelas ni en vaktmästare som sköter ljudet bland annat...
nu har jag äntligen bokat frisör!!!
Okej då ska jag ringa församlingen i morgon de har öppet mellan 9-12. Sen om vaktmästaren.
Vad ska ni ha för underkläder på er??
jag ska vanliga trosor och en vanlig bh... funkar med klänningen jag ska ha! *glad* skönt att kunna ha bekväma underkläder!
vad är bäst om man vill dra in magen lite, korsett eller bustier?
brud0610
skulle nog satsa på en trosgördel i så fall... eller möjligen en torselett (även om de inte direkt håller in, så hjälper de en att tänka på hållningen och man får inte en "kant" där man kan "pösa över"... )
en bustier är bara en BH med lite längre underkant och når alltså inte ner till magen...
korsett är fint, men är man inte van att vara snörd ska man definitivt inte börja just på sitt bröllop... man orkar inte vara snörd i 10 timmar i sträck om man inte är van, och bröllopsdagen kan nog vara längre än så till och med... även om man bara snör in lite så är det svårt att äta en trerätters middag och eftersom man har snörningen och skenorna, som brukar kallas valben" så kan man inte slappna av i hållningen under kvällen heller, utan man måste hålla ryggen rak hela tiden, och det brukar folk bli trötta i ryggen av... en riktig korsett har även ganska mycket snöre över i ryggen efter att man snört in ordentligt och det brukar vara ivägen för att kunna luta sig bekvämt mot ryggstödet...
sedan finns det ju varianter av underkläder som ibland kallas korsett, fastän det inte är riktiga korsetter, och de funkar som en torselett, och ska köpas i rätt storlek, för sömmarna håller inte för att "minska omfånget"...
japp, jag har två riktiga korsetter, som inte är underkläder utan tänkta att ha som enda plagg på överkroppen, och jag skulle inte kunna tänka mig att ha korsett på bröllopet... jag har haft på en bal, men det var som sagt jobbigt framemot slutet på middagen... och större delen av dansen längtade jag mest efter att få ta av korsetten... och jag har haft under en kavaj på jobb vid något tillfälle också... 4 timmar är helt ok, kanske 6, men mer än 8 gör jag inte gärna om och efter 10 timmar vill jag bara byta om...