Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Jag tänkte mest att du kanske sväller innan du ens fått på dig dom, så inte fötterna går ner i skorna överhuvudtaget..
Det låter bra tycker tant Viktualia! Som kommer ha nåt mellanting mellan högklackat och sandalett... plus promenadskor för utomhusförflyttning...
Själv kör jag med kilklack på 3 cm och lågskor att byta till under dansen! Jag har riktigt mesiga fötter som inte tål någonting...
okt2006: Hemska tanke! Om det händer kommer jag vara riktigt deppig. Men grejen är att man (åtminstone jag) inte sväller så mycket förrän ju senare på dagen det är, ju längre man varit uppe. Det gäller väl helt enkelt att ligga med fötterna högt tills det är dags att ta på sig pjucken! *s* Och hålla fötterna svala, det hjälper lite också.
I övrigt så är det lite av en vanesak med klackar, det gör SKITONT i början, under trampdynan främst. Det beror ju på om man tycker det är värt det eller inte, och det kan ta ett tag att härda sig.
viktualia; japp, i värsta fall blir det svarta gummistövlar med rosa prickar! Får se hur blött det är...
fniss.... du får väl ha kylklampar på golvet under bordet medans ni äter bröllopsmiddag... då kanske du kan dansa i dojjorna sen.... *skrattar*
MiaMoore: jag häller tummarna för dig att dina fötter ska få plats!
idag ska jag hämta ut hjärtriset och såpbubblorna på posten! Vet inte om jag ska använda några såpbubblor, såg att någon hade haft det och det hade bara hamnat ivägen på fotona, men det ser så mysigt ut.
En idé jag hade var att istället för att ha det få kyrktrappen eller under valsen, var att några kunde spruta i kyrkgången när vi är på väg ut. Eftersom det inte ger fläckar borde kyrkvaktmästaren inte ha så mycket emot det... Vad tror ni?
Idag ska jag boka en ny tid för att prova klänning, och försöka få tag på en frisör. Jag blir så sur, de jag har ringt har inte vetat om de kan utan ska återkomma när de har kollat sin kalender, men inte hört av sig (ringde för över en vecka sen...). Synd att de inte är mer på än så... jag vet att jag borde ringa men ... åååhh..
jag har grubblat över kramkalaset efter vigseln.. jag är inne på att det ösregnar/snöar/är hemskt väder... och har kommit på att kyrkan vi ska vara i är bra! för den är byggd med två ordentliga sidobyggnader så man skulle kunna tåga "ut" och in i en av sidodelarna och på det viset stå inne när det är dags att kramas.. hm... men det blir dåligt med ris/såpbubblor i så fall...
...hm... väderpessimisten Viktualia grubblar vidare...
*dansar soldansen*
viktualia: kylklampar låter banne mig rätt behagligt! *s* Jag kanske blir tvungen att ha det.
okt2006: tack! Jag med!
Usch, jag är också orolig över vädret, och börjar nojja ite över fotograferingen före, vi hade tänkt att ta bilder utomhus (på någon liten tvärgata på Söder), men vi måste komma på en plan B. Kanske har hotellet någonstans där vi kan vara, för efter vigseln kan både smink och hår redan vara förstört av dåligt väder och glädjetårar. Måste kolla upp det...
Och rastlös är jag! Tycker folk borde osa NU! Alla borde osa NU. (Jag vet att de har till 4 sepember på sig, och jag hade säkert varit lite seg jag med om jag varit gäst. Hädanefter ska jag vara snabb...)