• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • nenne78

däremot skulle jag vilja träffa kantorn ganska snart för att höra om våra önskemål accepteras.

• viktualia

jaa det var det nog... ha ha ha... återkommer en annan gång... sitter ju på jobbet *asgarv*

just nu är min m2b på tjänsteresa utomlands.. men när han återvänder blir det fart på planerandet igen... val av in- och utgångsmusik hör till det som borde tänkas kring snart

• okt2006

Vi har heller inte haft vigselsamtal ännu, men det vore skönt att få det avklarat så man kan börja med vigselprogrammet. Vår kantor nås endast torsdag förmiddagar, så jag ska ringa henne på torsdag.

• HelenaR

*skämms* men vad är kantor???

• viktualia

Kantor är den musiker som är anställd av kyrkan och vars uppgift vid vigseln är att spela till psalmer och även in- och utgångsmusik om så önskas!

Ett tips är att läsa in sig på vigslar i Svenska kyrkan via deras sajt www.svenskakyrkan.se

• okt2006

Kantorn kan även spela till solosång.

• viktualia

okt2006 det har du rätt i, men det är inte givet att kantorn vill/kan göra det så man måste fråga vänligt om det skulle vara aktuellt!

• nenne78

om man skulle ha någon oasis-låt som solosång i kyrkan, vilken skulle ni välja då? Wonderwall, eller? jag har en kusin som är trubadur och väldigt duktig så jag skulle vilja att han sjöng någon mer rockigare låt och oasis är sååååå bra, men just nu kommer jag inte på någon som skulle passa... Annat alternativ jag funderat på (min m2b är nöjd och glad med Elin sigvardsson, så jag får välja alldeles själv ) är

hooked on a feeling
    what a wonderful world (inte så rockig, men fin)
    Live Forever (Oasis)

hjälp! Varför ska det vara så svårt att välja??

• viktualia

nenne78 - mitt tips är att du funderar över vad som funkar inne i kyrkan. vilken typ av akustik är det? vilken stämning vill du skapa osv...

Är det efterklang a la Uppsala Domkyrka kan man glömma popigare låtar... och i så fall skulle jag (om jag var du) ha dem på festen.

what a wonderful world funkar nog i vilken kyrka som helst...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5