Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
lana2810 - *asgarv* japp... det är rätt prälle minsann... ha ha ha .... man kan ju låtsas vara anonym här ett tag...*fnissar*
Han är barndomskompis till mig och därför känns det fantastiskt skoj att han kan viga oss..! Hoppas ni blir lika nöjda med den präst som ni hittar istället!
Välkommen till tråden och till klubben för oss som valt en bröllopsdag som innebär en timme längre bröllopsnatt än för alla andra - det är ju omställning till vintertid natten den 28/10!!! hi hi!
...nu ska Viktualia fnittrande lämna BT för kvällen....
Ja församlingen sa att prästen ska höra av sig, men får ta och ringa annars ...
Idag ska jag och mamma ner och betala klänning och skor ialfall :)
Ja vi har ett tag på oss till att spara fattas endel inte 10,000 utan mindre men sen vet man ej hur många som svarar ja då får man ju dra ner på mat etc och barnen äter ej mkt dom som har barn me sig osv så vårat bröllop har vi räknat me god mat, alkhol från utlandet, vickning, blommor, fotograf etc ca 10,000 kr exakt och då är det 55 personer och vi har ej räknat in kläderna för det betalar våra föräldrar :)
Och sen så ringarna ska betalas inom 30 dagar från dom kommit så dom beetalas i November ..
Fundrar och fundrar ang fotograf, ska nog kanske be nån vi känner fota gratis så kan vi framkalla sen själva , men orolig att det ej blir bra, så vet ej om jag ska avboka fotografen vi hyrt eller ej ?? han tar 2000kr digitalt
Är det någon av er brudar i Oktober som ska gifta sig borgeligt? Jag och min blivande ska gifta oss på ett slott och sen ha mottagningen där också.
HelenaR - inte för att belasta din ansträngda ekonomi... men hade jag begränsat med pengar finns det en sak jag fortfarande hade valt att betala ordentligt för: Fotograferingen. Det mesta på bröllopsdagen är saker som bara finns den dagen, men fotografierna är något av det man har kvar efteråt. Alltså tycker jag att man noga ska tänka igenom hur man väljer att satsa ... ingen av mina kompisar som gift sig ångrar pengarna de la på profffotograf.. däremot konstaterar de att diverse andra saker var mer eller mindre nödvändiga!
håller med viktualia - snåla inte på fotografen!
vi har sån tur att en av våra bästa vänner är proffs (har t o m vunnit årets bild) så det känns tryggt med någon som man känner också.
Hej alla oktoberbrudar,
Fotograf är viktig. Jag har bokat Eva Jacobsson i Uppsala. Det kostar oss 5500:-. Då får man ett album med 12 valfria bilder. Sedan ska vi välja ut några till och själva göra ett eget minnesalbum då jag har en vän som är proffs på sådant. Kan tillägga att 5500:- är bland det billigare paketet men är övertygad om att det kommer att räcka med det.
Jag har bokat en fotograf som kommer att vara med oss hela dagen, från förberedelse till första dansen, och för det betalar vi 8000:- Det var det första jag bokade, det som jag var riktigt säker på från början att jag inte ville "snåla" med.
Tilly
Vi gifter oss borgerligt i botaniska trädgårdens växthus, men har festen på hotell...
HelenaR
det beror på hur viktiga bilderna är för dig... vi skippar fotograf och hoppas att det blir några justa bilder när familjen fotograferar oss... funkar inte det får vi boka studiofotografering i efterhand: dra på oss frack och klänning igen, och strunta i att jag har fel frisyr, och skippa buketten, men i alla fall få en bra bild på oss i bröllopskläderna...
men vi räknar med att det blir några användbara bilder från familj och vänner...
som du kanske märker så tar vi inte så allvarligt på bilderna vi satsar på andra minnen, men för många andra är just bilderna jätteviktiga "för att det är ju bröllopsfotona och ringarna som man har kvar sen"
lana2810: lägger in dig i vår lista!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OKTOBERBRUDAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)
4 okt - onsdag i oktober
7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78, Alekto
13 okt - Pixelina
14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
18 okt - chai
21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07, Tiima
28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia, Gumsigos, HelenaR, lana2810
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2007
7 okt - höst brud 07
Det där med fotografering och ringar verkar vara en evig fråga... Vi har "bara" lagt 4000 kr på vigselringar till oss båda. Ringar har aldrig varit min "grej" (alltså inte något som intresserat mig så mycket) i bröllopsplaneringen, har därför inte lagt så jättemycket pengar på dem heller.
Vad gäller fotografering så är min blivande svärfar en duktig amatörfotograf. Att anlita en professionell fotograf hade helt klart varit säkrare och fler bilder skulle bli finare. Men att lägga 8000 spänn på en fotograf har aldrig varit aktuellt för oss.
"Fotografier och ringar är det som finns kvar efter bröllopet" ... Nä, jag vet inte. Minnena är väl ändå de viktigaste.
Skoj att vi har lite olika syn på det här med vad man ska satsa på.
Själv känner jag att jag vill ha en proffsig sminkning och snygga proffsbilder. Ring är inte så viktigt i min värld, en slät guldring (samma modell som förlovningsringen) för ca 2500 kr är min melodi. Är störtnöjd över att jag slapp lägga en förmögenhet på klänningen och kom undan med tvåtusen.
Största utgiften blir mat och dryck från catering. Skönt att köpa färdigtrycka inbjudningskort eftersom vi är kass på att pyssla.