Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
ooiiih!
Idag hittade jag K l ä n n i n g e n! och skor, slöja samt tiara. *bockar av på listan*
Ikväll har vi druckit vin och gjort klart bordsplaceringen. SVÅRT! Men det kommer nog att ändras några gånger till...
God natt!
jag har hittat tyg till bordslöpare och fått min mamma att ta på sig att sy dem. börjar få ordning på den kluriga fråga om barn eller inte på bröllopet - detta genom att kompisarna som är föräldrar sakta men säkert bestämmer sig själva - för att inte ta med små barn över amningsåldern.
ska till frissan på fredag och diskutera hår - när och hur färga/slinga/klippa innan osv...
frågor som känns som det är dags att ta tag i: val av cateringfirma/mat och fixa kläder till min m2b...
idag har vi träffat vår värdtrio =) känns jättebra och gett dem sina uppgifter och uppdrag.
Blev även klart med sömmerska till en av tärnorna(bor långt ifrån så de kan ej ha samma).
Skorna är köpta
Underkläder klara
uppläggning av klänning påbörjad
att göra imorrn:
Boka tid för vaccination till bröllopsresa
Fixa musiker och spika låtar
kolla upp bröllopstårta, alt. bakelser
Lämna förslag till frisören
så kul när saker och ting går framåt =)
här är det också tagit några kliv framåt... vi har just gjort en ganska rejäl logistikplanering plus satt upp en grov "att göra lista". Ska nog få inbjudningarna på lådan imorgon kväll... måste bara hetsa min m2b lite så att han hittar adresser...
att fixa denna vecka: ta in offerter från cateringföretag, boka tid hos bröllopsklädbutiken för att herrn ska få kläder och fixa önskelista hos DUKA....
Hej alla oktoberbrudar!
En fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med! Ngn som känner till en bra sömmerska i stockholm som kan justera klänningar??
vad kul att du hittat en klänning nenne78!!!
vad blev det för nån då?
*nyfiken*
Linnea J
det blev en Aspera, crémefärgad halterneck, lite draperingar fram och knappar hela vägen på ryggen. Vet inte vad den har för nummer och jag hittar den ingenstans på nätet heller... Men den är fantastiskt fin och den passade mig tokbra! Jag hade tänkt mig lite enklare med båtringning men så provade jag den där... *halleluja*
hihihi! jag som inte alls är så tjejig (läs Hellyhansen, huvtröjor och sneakers) kände mig väldigt tjusig
Min m2b hittade också kläder, vet inte riktigt vad det blev men kavajen är iaf kritstreckstrandig, för hans mamma visade den och frågade mig om jag tyckte den var brun eller svart, trots att hon visste att p inte ville att jag skulle se den... *Suck*
jag har även hittat skor från Rainbow
Bordsplaceringen känns hyfsat spikad, men denna whoiswho-grejer tar knäcken på en. Det tar sån tiiiid och det är ju skitsvårt, kanske t o m svårare på dem man känner väl... Hade varit skönt att gjort klart festprogrammet snart...
Idag ska P ringa kantorn och berätta vilken musik vi vill ha. *hoppistuds*
Vad roligt att du hittat klänning nenne78.
Tänkte höra med er alla. Kommer er m2b och bestman ha samma kläder? De bröllop vi varit på har det alltid varit så. Vi tänkte göra likadant som första tanke. Börjar fundera nu. Jag vill ju att min blivande ska se lika speciell ut som jag. Även om han är snyggast av alla ändå så vill jag också att han ska ha de finaste kläderna. Vi kommer att gå in tillsammans och vill att det ska bli en överraskning för alla hur vi ser ut för dagen. Hur har ni andra tänkt?
Både min blivande och ans bestman kommer att ha svart jaquette och svarta byxor. Min blivande kommer dock ha guldfärgad väst och plastrong med guldnål som matchar min klänning med guldbroderier. Förmodligen kommer han även ha vit skjorta med sån där krage som är som två vingar www.hannamorris.nu/frockcoat/bilder/frock2a.jpg
Bestmannen kommer istället att matcha tärnan med väst och vanlig slips i vinrött. Han kommer att ha en vanlig vit skjorta.
*hoppistuds*
egentligen behöver man inte flr utgifter när man ska gifta sig... bröllopet kostar tillräckligt ändå... och inte behöver man mer att göra heller, bara några veckor innan bröllopet... MEN...
vi har fått en lägenhet!! inflyttning 1 oktober (tyvärr blir det dubbel hyra i åtminstone oktober också ) men vi vet att nuvarande hyresgästen ska flytta i början på september, så vi kanske kan få tillträde i mitten på september...
huvva... vi är jätteglada, men det är lite scary att flytta mitt i alltihopa... särskilt som vi ska ha lysningsmottagning hemma 7 oktober, så då måste vi vara i ordning...
vi ska flytta!!!
(anledningen till att vi fick lägenheten är jag övertygad är att världen konspirerar för att vi ska göra av med varenda sparad krona nu i höst... det gör inget )
*hoppistuds*