• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • HelenaR

Ni som ska gifta er 28 oktober vilka städer bor ni`??

Vi bor utanför Katrineholm

• viktualia

Jag är hemlig... vill vara anonym här inne.. .men jag befinner mig i en småstad 25 mil väster om Sthlm.... och hör alltså till 28/10 -klubben!

• caprea

det går verkligen snabbt framåt! mindre än 2 månader kvar för vår del... vart cool hela tiden och tyckt att nu är det ju 8 mån kvar... 6 mån.. 4... mindre än 2!!??! åh va jag längtar med spänning =)

• Fru Kroon

Jag bor i Vaxholm ca 3 mil norr om Stockholm. Vart bor du Helena R?

• onsdag i oktober

Idag träffade vi prästen. Kändes jättebra. Inför mötet kom vi på att vi trots allt vill ha egna löften. Vet dock inte om jag klarar av det. Hur ska ni andra göra?

• HelenaR

IOR1

Bor utanför Katrineholm på landet..

När brukar prästen höra av sig???

är det nån av er som lånar pengar nånstans asså bank??

• viktualia

Är det inte ni som ska ringa prästen?!? Eller.. ja inte vet jag.. jag tillfrågade min barndomskompis som är präst så jag har inte testat den gängse metoden.

inga lån här, båda är höginkomsttagare mer el mindre och har alltså sparat ihop till lagom stor summa själva.

• nenne78

HelenaR
    Ring prästen du, så slipper du vänta och undra.
    Vi har inte lånat pengar, det skulle inte kännas kul eftersom man måste betala tillbaka dem... Jag är en riktig Spara som gärna unnar mig bra saker men bara när det behövs, och då växer pengarna stadigt... Fråga mig inte hur det går till för min m2b tjänar ett par tusen mer än mig men få sällan något över. Han kallar mig flickan med guldbyxorna (men det är för att jag alltid glömmer bort att jag stoppat pengarna i dem)

• onsdag i oktober

Nej, låna på bank känns inte rätt för oss.

Ring prästen så slipper du gå och vänta

• lana2810

Här kommer ytterligare en som blir fru den 28/10. Kunde inte låta bli att göra ett inlägg till dig Viktualia.
    Ordinarie präst i vår församling kunde inte eftersom han skulle viga en kompis i en liten stad som ja, faktiskt ligger 25 mil väster om Stockholm. Om "din" präst har ett ängel-likt namn, så kan du nog lista ut var jag ska viga mig.

Lite oktober-bröllops-kommentarer från mig som presentation:
    Varför oktober? -För att det inte är varmt (har man axelbandslöst är det väl OK en varm sommardag, men frack?!), hösten är vacker, för våra jobb passar det oktober-februari. Jag tyckte vi skulle gift oss i januari (tre månader efter att han friade) men han ville njuta av planeringen och inte stressa.
    Tema?-Höst och ax!
    Cape?-Ja. Vill absolut inte ha släp (ett långt avtagbart hörde till min klänning), men det går att sy om till en hellång cape! Hoppas nu på ruskigt väder så jag får användning för det!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5