• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • nenne78

jag har köpt en torselette, får se om jag orkar kränga på mig den en hel dag. Den satt fint men som chai säger, så blir det nog jobbigt en hel dag, även om den inte är en riktig korsett med snörning och hela baletten.

Nu har jag även bokat make up!Vilken dag!

• MiaMoore

chai har helt rätt angående korsett, och jag skulle nog också rekommendera trosgördel.

Hmm...vet inte vad jag ska ha...mina skor är ju öppna så strumpor får jag nog hoppa över. Blir väl mormorstrosa och graviditetsbehå. *S*

• MiaMoore

Kvar att fixa:
    -mannens kläder
    -brudbukett och corsage (blir en mycket enkel variant)
    -tårta
    -bordsdekorationer (festloaklen fixar det mesta, men jag vill personalisera det lite)
    -bordsplacering
    -logistik; vem gör vad, vem hämtar vad
    -planera med fotografen
    -justeringar av min klänning (pga växande mage)
    -accessoarer, cape och bolero till mig
    Säkert en hel del mer, men just nu är det tomt i skallen. Känns ändå som vi har fixat en hel del.

• nenne78

Man kanske inte orkar äta någonting eftersom det sitter så tajt... men jag vill ju vara så fiiiin!

• viktualia

Ytterligare ett Viktualias supertips:

När ni provar klänning MÅSTE ni prova att sätta er ner och känna efter hur klänningen funkar sittande!!!

• MiaMoore

Nackdelen med en gördel annars är att den KAN rulla ihop sig som en extra valk nedanför magen då man sätter sig (strumpbyxor har ibland den föga trevliga egenskapen). Provsitt och lev om före, för att testa.

viktualia, du är nog min guru! Vilken koll du har! *imponerad*

Någon som vet var på nätet man kan hitta snabbskola i sällskapsdanser? Min m2b har inte dansat vals på evigheter, så jag tror vi behöver öva lite... viktualia, vet du?

Jag behöver annars få tag på en fin negligé som jag sedan kan förlänga med tyll så jag blir lite fluffig.

• viktualia

*fnissar*

Jag? Guru? fnitter.. nja.. uttråkad byråkrat som hänger/hängt för mycket på BT!

Danskurser... svårt att tipsa när jag inte vet var i Sverige du är.. men sök på eniro kanske?!?

• MiaMoore

Jo, det är nog rätt vanligt att man fastnar på BT... Fast jag tycker i alla fall att du har avundsvärd koll.

Hörde talas om någon sida förut där man kunde se stegen och beskrivning på bild. Herregud vad jag förklarar dåligt! Hur som helst, ingen regelrätt danskurs, utan bara stegbeskrivning. Kan inte förklara bättre...

I övrigt finns jag i Södertälje, men om allt går som det ska har vi flyttat (tillbaka) till Uppsala innan nyår.

• viktualia

jag är en fena på att söka på internet möjligen... kolla den här länken.. user.it.uu.se/~tom/dns/mv.html

själv ska jag inte dansa nån brudvals, men skulle jag det hade jag nog tvingat min m2b att öva hemma i vardagsrummet och sen kört en hemkokt variant av vals...

...en möjlig anledning till att jag verkar ha koll: är ordentligt insatt i kyrkans värld, har sprungit på en massa bröllop och organiserat ett gäng större fester förr... plus flyttat som en gnu..

fniss.. kanske skulle bli bröllopskoordinator istället för byråkrat... ha ha...

Ua - är du därifrån eller?

• nenne78

*noterar viktualias tips, IGEN*

ska jag försöka svassa omkring i underkläderna hemma en dag och känna om det funkar? Det kasnke är riktigt obekvämt att ens sitta i dem, eller också kanske det blir luftficka till tuttarna... åååååh... Bomullstrosor, kom tillbaka!!!!Allt är förlåtet...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5