• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • okt2006

2,40x1,35 m ska det förstås vara

• viktualia

åhå... jag glömde att fråga om storleken men jag tror att de passar till lokalens bord.. då är 40 spänn ganska prisvärt alltså! (men jag befinner mig som bekant i en småstad och du okt2006 var väl i Ua...)

• caprea

min fästman ska ha frackcoat och hans bestmen ska ha vanlig svart kavaj, däremot kommer min fästman ha plastrong, bestmen slipsar i samma tyg och färg som tärnornas klänningar...

har ni fixat tårta än? jag har ringt runt lite idag men inte bestämt för ngt än... kanske blir bakelser...

• Linnea J

jag skulle gärna ha haft bakelser men det vill inte sambon ha.. vi har sett en tårta som jag skrev ut och vi har varit till bagaren med den bilden. hon tror att det ska gå att göra en sån.. det är en utan synliga ställningar så att tårtan står direkt på varandra.. jag trodde det fanns ställning i tårtan då men så var det visst inte.. den är vit med små diskreta blommor.. har nyss beställt brudparet som ska stå uppe på.. eller bredvid..
    www.romance.se/senet/index.aspx&Lang=sweden&PId=989026

• Linnea J

kanske blir tårtan fyrkantig istället för rund.. tycker de är så snygga..

• lana2810

40 kr/duk är prisvärt även för en småstad. Vi betalar 47 kr för 2,40-dukar och 7 kr per servett. Först fick vi för oss att det var dyrt, men när man börjar tänka på att man får en REN och MANGLAD duk och lämnar tillbaka densamma smutsig och skrynklig, så är det ju faktiskt riktigt billigt.
    Vi har inte fixat tårta än, det lutar dock mot tårtbuffé så kan de som vill ha grädde och marsipan (läs blivande svärmor och brudgummen)få det, medan de som gärna slipper (läs bruden) kan få något annat!

• viktualia

lana2810 - det var en smart idé med olika tårtor.. här är en till som inte gillar grädde!! men hur gör man när man gemensamt ska skära en bit?!? hm.... Ingen stor fråga men du kanske har tänkt på det?!?!?

• okt2006

Vi har beställt bakelser. Det blir två olika sorter. En med mörk chokladmousse fylld med passionsfruktspannacotta, och den andra med vit chokladmousse fylld med hallonpannacotta. De mörka bakelserna kommer ha några vita "streck" på toppen samt ett vitt chokladlöv. De vita bakelserna har mörka streck och mörka chokladlöv.

• HelenaR

Ja vi har massor kvar att fixa *phu* tiden rinner iväg hehe men det är skoj eller hur tjejer?`??

Hittade en ring på gulsfynd ja den hade utgått ur sortimenten såå vacker men ialfall tittade vidare och dom har just nu massor erbjudande och jag hittade en såå vacker ring och den skulle jag bara ha, idag ringde dom och sa att min storlek ej finnes men vi ska sända den så dom får slå ut den och sen gravera för den ringen ska jag ha den är helt underbar *glad*
    Så på fredag ska vi fixa ang ringar, medans mamma och pappa får vara barnvakt under tiden ;)

Och är massor kvar vi måste handla och fixa men vi ska allt hinna med

Och vet att så många kommer fota och endel är mkt duktiga men nu bokat en fotograf för 2000kr som tar digitalt som alla andra runt om här och tom släkt, familj, vänner etc så frågan är ska man lita på att alla vi känner fitar bra och ta dess 2000kr på annat????

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5