• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • oktoberbrud06

okt2006, Tack för hjälpen! har inte heller lust att spendera en förmögenhet på sjal ska kolla HM, kanske indiska kan ha nåt *funderar*

• HelenaR

Idag ska jag och dottra o en kompis åka och handla Läsk, vatten, kaffe etc så det är klart ;)

Imorgon ska vi fixa ringarna hos Guldfynd o köpa lite av alkoholen =)

Och är glad att jag verkligen har världens bästa föräldrar som verkligen ställer upp inför detta =)

• nenne78

Jag hoppas kunna svänga förbi ateljén innan hon stänger imorgon för att lägga handpenningen och köpa slöjan och skorna. *myser*
    Vad ska ni ha för psalmer???? Det har säkert redan diskuterats...

• viktualia

Dels den som snurrar här på BT under namnet "På bröllopsdagen ber vi" av Christina Lövenstam på "Den blomstertid nu kommer"-melodin. Dels vigselpsalm nr 84 i psalmboken.

• nenne78

viktualia
    den första är ju bra, för många känner igen melodin.
    Vilken är 84?
    Finns det någonstans man kan lyssna/kolla på psalmer på nätet?

• viktualia

gjorde ett nätfynd och vad jag kan se är det rätt text.. har psalmböcker hemma men inte här på jobbet...

84
    1. Vi lyfter våra hjärtan till dig, o Fader vår,
    i tacksamhet och lovsång och bön för dessa två.
    Vi ber dig, låt dem lämna sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet som de har gett varann.
    2. Vi tackar för den glädje som du har gett åt dem.
    Välsigna deras framtid, välsigna deras hem.
    Tack, Fader, för den kärlek som gjorde dem till ett,
    det största du som gåva och ansvar åt oss gett.

• nenne78

woohooo! Tusen tack! *kramar om*

• viktualia

varsågod!

för vår del återstår val av ytterligare bibeltexter och val av en ytterligare solosång (det senare löser sig till helgen när vi träffar solisten en sväng.. och det andra får vi ta tag i nån gång när vi känner oss lite bibliska.. hi hi)

• nenne78

är det vanligt att "hyra" en professionel solist? Jag har iofs bara varit på bröllop (börjar närma sig 10) och då har någon släkting sjungit, men när man kollar runt här verkar det nästan så.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5