• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

fniss.. vi är också Dinkysar.. men jag tycker att det är skojigare med double income no youngsters... hi hi....

vi gifter oss i stan där vi bor... men kan inte ta hjälp av nära och kära i nån större utsträckning eftersom alla bor 25 mil bort...

....och vi åker Volvo...blå S40...hm.. jag är från storstan så jag har inte körkort men nån annan glider runt i en cool bil... cool bil, cool pojke... *fnissar förtjust*

• nenne78

jajustja, jag tyckte väl att det såg konstigt ut med dubble (double *antecknar*).. haha! Youngsters!

Vi _ska_ uppdatera vår bilpark inför vintern efterom vår bil inte startar när det är minusgrader. Funkar bra ifrån vår bostad eftersom vi har garage ch motorvärmare. Men vi kommer ju inte hem igen...
    Vi får ta det efter bröllopet...

Det enda som är bra med vår slöa traktor är att den drar en halvliter milen, inga lån... men det är inte kul när man måste ha 3 km raksträcka för att köra om.

• viktualia

fniss fniss... tänk vad många viktiga sidospår man hamnar i här.. ha ha...

jag har som sagt inte körkort... så bil är ganska ointressant i min värld.. är däremot expert på kollektivtrafikresor!

hur som... idag ska vi försöka hinna till Duka och lämna in en sån där önskelista... strax innan vi beger oss på helgutflykt 30 mil västerut.. svårt att hinna allt, men känner att det är viktigt att önskelistan finns så snart som möjligt. hur har ni andra gjort med presentönskningar?!?

• nenne78

vi skrev en liten dikt i inbjudan om att vi blev glada att de kom och att vi hade allt i prylväg redan. Vi önskar oss resecheckar till bröllopsresan.

Funderar på om man törs ha såpbubblor i kyrkan, att varje person som sitter längst ut mot gången får en liten flaska och blåser på oss när vi går ut. de lämnar ju inga fläckar. Köpte dem först till bröllopsvalsen/tryckaren men kom på att såpa på golv kan bli en katastrof. Here comes the bride squeeeeek! ooouuffhh!!

(jag gillar ljudeffekter)

• viktualia

Näe.. jag tror inte att det uppskattas att man kladdar med såpbubblor INNE i kyrkan men utanför går det säkert bra.. trist att gegga ner nån fin gångmatta i kyrkan med en massa diskmedel+vatten = såpbubblor... (där fick du ett tips på hur man gör billiga såpbubblor om du hade missat det receptet.... )

• nenne78

insåg att vi har strukit en hel del på vår lista utan att det har varit stressigt alls sen april. Inte mycket kvar nu...

ååååh fredag... *suckar* ska man ta och börja jobba nu då? OH! 40 minuter kvar till fika!

• nenne78

hihi, jo men jag gick på det här med att köpta såpbubblor inte ger fläckar på kläderna...

En ska som jag också tänkt på, vad gör man om det tokblåser???????? Frisyren lär ju bli som ett skatbo... Kanske det är bäst med heluppsättning då. Jag har iofs inte bestämt mig för hur jag ska ha det (har slöja och tiara ). Det får gärna regna, snöa, hagla bara det inte blåser! Jag hatar blåst! Det är inte mycket som får mig på dåligt humör förutom motvind (som det är här jämt, oavsett åt vilket håll man cyklar...) och möjligtvis sönderkokt broccoli.

• nenne78

tryggt att du är här viktualia, det händer alltid något i tråden!

Hej jag heter nenne och jag är BTholist.

• viktualia

fniss fniss... jag är BT list jag med... vilket väl ingen har missat... snart är det dock helg och jag ska hålla mig undan datorer - nyttigt -

• nenne78

japp, jag med. Lite avvänjning för egentligen hinner man ju komma ifatt på måndagen igen... Helt sjukt att jag inte kan låta bli! Vad gjorde Jag innan??? Förmodligen var jag mer effektiv här...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5