Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
hi hi.. jag vet var lana2810 ska gifta sig.. hi hi.. synd att de inte hade bild.. då kan jag glidit dit direkt.. spännande med krona.. men jag har för låg "prinsessfaktor" i mitt utseende för att tro att krona skulle bli fint på mig... kort, tjock och med glasögon...
nu får ni ha det strålande kära oktoberbruttor! helgen stundar och jag ska på partyturné!
Det är ju lite olika på olika kronor, hur prinsessiga de är. Jag gillar de som är ganska låga och breda. Inte de som är smala och toppiga (prinsessiga alltså )
Viktualia - Hihi på dig du! Vet var du bor och vem som ska viga er!! Tack detsamma, ha en bra partyhelg. Själv ska jag på bröllop imorgon och får väl fila lite på talet ikväll.
Tack underbara brudar för att ni givit mig dagens gapskratt! Vilka fantastiska presenter ni fått, och underbara frisyrbeskrivnigar...*flämtar av skratt*
Min mormor gav mig gärna clipsörhängen och plisserade kjolar (tragiskt nog i fina märken typ Dior, men vad hjälpte det?), speciellt på den tiden jag var upprorisk tonåring och punkare. Min m2b fick av sin mormors syster en tändsticksask med påklistrade snäckor då han var 18, och en annan gång raggsockor som även kunde användas som grytlappar. Det bästa han fick var ändå utklippta seriestrippar ur New York Times, eftersom människan inte trodde sånt fanns i Sverige. Finns en massa fler exempel på hemska saker han fått...
Apropå frisyrer: själv fick jag hockefrilla en gång i tiden av en frissa. Jag hade velat ha lugg och lite slingor...hon klippte upp och gjorde hockeyfrilla och slingorna var mer eller mindre grå. Jag såg ut som en gammal white trash tant! Det är helt klart den värsta frisyren jag haft...
ojojojoj.. inser att jag måste gå in här mer än jag gör.. ligger ju nästan 10 sidor efter att ta ifatt och läsa
nenne78.. vi tänker lägga in texten i vigselprogrammet.. tänkte att vi skulle slippa dela ut psalmböcker och bara dela ut programmet och riset..
ang önskelista så har vi gjort en på DUKA eftersom de har de glas vi samlar på, servisen vi samlar på och filippa K muggar vi samlar på.. det är bra för släktingar som annars kommer dragande med vad f-n som helst.. på min student fick jag två ca 30 cm höga ljusstakar av min ena släkt som är i mässing eller nåt sånt.. de ser förgyllda ut är tunga och fula.. de har alltid stått längst bak högst upp på bokhyllan.. var de är? nerpackade i en banankartong eftersom de inte kom upp efter flyttan
Tilly78
Jag köpte sjalen på KiK i Stockholm. Helt otrolig kvalitet, fanns i massor med färger. Har du möjlighet, så gå dit och kika.
Helt OT (as always...)
kom ihåg när det var inne med spretlugg och jag ville ha mYCKET spret. Svårt att få till det med mitt tunna hår, men jag fick min frisör att klippa och klippa (det var grannfrun) så att det blev mycket spret. Synd att luggen till slut började i virveln där håret börjar hänga ner i nacken. Men spret var det! Mamma blev helt förtvivlad.
Värre var det för en klasskompis, hon kom inte på vad spretlugg hette så hon sa stubb. Och stubb fick hon (visserligen 1 dm runt om hjässan, men ändå) och väldigt långt, rakt hår resten. Tur att man gick i mellanstadiet och var glad ändå.
nämen vad gör jag här?? jag ska ju vara på BT-avvänjning den här helgen...
HIHI! På söndag ska vi träffa prällen!
Svarta:
Vad kostade sjalen? Har du möjligtvis en bild på den?
Jag tror HelenaR frågade om vi alla känner varann.. det gör vi inte.. eller på ett sätt känner vi ju varann, eftersom man får veta massor om er stora dag här.. men ananrs vet jag inte vem som döljer sig bakom nicken