Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
caprea: vi har också osa 31 aug, kommer garanterat vara några som svarar sista dagen! och några som glömmer att svara över huvud taget...
vi är optimister... skickade inbjudan så de nådde folket i onsdags 23/8 och har sista OSA 7/10 - det ska nog funka... (28/10 är min dag om ni glömt)
Är nyfiken på er som satt OSA nu i dagarna till bröllop om två månader - varför så tidigt?! *nyfiken*
viktualia: Vårt OSA ligger 5 veckor före bröllopet, så jag kanske inte är rätt person att svara på frågan. Men till exempel så vill de som ska göra våra praliner veta ca en månad innan hur många vi vill ha. Cateringfirman undrar också hur många vi blir. Vi vill kunna planera hur vi ska duka (hur många platser) för att veta hur många dukar vi ska hyra, hur vi ska möblera i lokalen osv.
Vårat O.S.A gick ut igår lördag men väntar på att en familj ska svara ,kommer dom blir vi max 35st av 59st bjudna.
okt2006 - helt sant... men vi tror att det ska gå med 3 veckor före... det visar sig om folk anmäler sig i tid... mina föräldrar är bortresta så just nu kan ingen anmäla sig där... ha ha
Hittills har 44 av 68 tackat ja, och vi väntar på svar ifrån sammanlagt 12 personer till. Bara fem har tackat nej.
Vi ville ha ett tidigt OSAdatum så vi har gott om tid att fundera över bordsplaceringen. Dessutom måste vi meddela festlokalen hur många vi blir i god tid.
okt2006: Du har helt rätt i bilden du får av kjolen... Den hade varit rätt grym i prickigt eller skotskrutigt, men så här var den bara för gräslig. Fast det är klart, med de gigantiska matchande clipsörhängena i form av blomkrukor (Dior har en hel del gräsligt på sitt samvete) hade det kanske blivit riktigt piffigt...
brud0610: Vad synd att så många tackat nej.
viktualia: det går säkert jätterba med tre veckor före!
MiaMoore: det saknas 7 pers i din beräkning! 44 har tackat ja, 5 har tackat nej och ni väntar svar från 12. 44+5+12=61, inte 68..
vi satte tidigt eftersom vi inte orkade hitta på fler ursäkter eller smålögner om när vi skulle gifta oss.. så vi skickade ut ganska tidigt och därför osa 10 sept. samt så vill jag kunna ha tid för bordsplacering, festprogram och maten..
vill ha så mkt som möjligt klart så jag kan njuta av okt och börja bli nervös (den vanligaste frågan jag får nämligen) och det vore kul att bara invänta dagen och inte stressa med allt annat.. nu är även det mesta bokat.. musik och transport samt sambons kläder kvar.. eftersom jag inte tror att det går med häst och vagn(för långt på asfalt) så får det bli en bil.. ska till bilmuseet här i stan för att se om någon är körduglig och hyrs ut..
Vi gifter oss 28/10 med osa 1/10, just nu ångrar jag lite att jag inte satt tidigare osa. Man får vänta med att planera allt från bordsplacering till festprogram o mat osv. Likadant me hur många stolar o bord man ska ha osv. Känns lite hopplöst. Men vi får försöka räkna på ett ungefär så blir det väl bra :)