Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
okt2006
oooh... är den till salu? Visst blir man alldeles tårögd. Jag fick 1000 tandpetare och en äppeltvål av min bror i julklapp, visserligen är han mycket yngre (då var han 13) så han är förlåten. Jag låter som världens girigaste människa som bara vill ha fina paket, men så är det inte. Fast man önskar ju att alla hade samma känsla som JAG har när jag köper paket till folk, jag är tokbra på att hitta bra saker till rätt person.
Viktualia
blommor är ju också fint, det behöver ju inte bli för mycket för det.
Min tiara är iofs väldigt enkel med några få pärlor med krusiduller så jag hoppas jag inte blir en julgran.
okt2006
*puh* tack! Hoppas att alla känner sig välkomna att skriva bara så att jag inte skrämmer bort någon.
okt2006 det var ju tur... kommer nämligen inte att sluta skratta åt "torktumlad räv"...
..och häftstiften var ju himla vänlig som julklapp till svärsonen...lysande idé!
min morfar, saligen hädangången, älskade att handla på Clas Ohlson... ett år fick alla kvinnor i familjen mekaniska trådpåträdare.. ett annat minificklampor... sötgubben!!
Min morfar är också död sedan flera år och han var väldigt senil på slutet. Ett barnbarn kunde få tre julklappar (en chokladkaka och en 100-lapp) medans två andra blev utan...
nenne78: jag fattar inte heller att andra inte är lika bra som jag på att köpa presenter!!
min mormor har f ö löst bröllopspresentfrågan snabbt och smidigt: när hon fick höra att min klänning kostar 2000 så sa hon: perfekt, då betalar jag den!
... själv ser jag det som ett gulligt bidrag till bröllopet.. jag tänker sälja klänningen så fort som möjligt efter bröllopet.. har inte plats för den i garderoberna.. (nenne78: där är ju alla fjällrävenprylar. lundhagskängor och dylikt... fniss fniss)
okt2006
hihi! Eller hur! Man blir själv alldeles stissig när de ska öppna för att man tycker att det är så j*vla bra!
Ja, torktumlad räv var bra! Så länge ni har så skön humor är det helt OK!
Det där med vad man ska ha i håret tycker jag är svårt. Hon som sålde klänningen tyckte jag skulle ha krans i håret à la Marion när jag berättade att jag plockat veteax till brudbuketten. Jag spånade in på det ett tag, men har nu släppt det. Så kom jag till frissan så berättade hon att den kyrka vi har valt lär ha en jättefin brudkrona, så nu funderar jag på det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den gamla symboliken dock. Fast jag är nog tillräckligt bonnig för att det skulle kunna funka och så har vi ju inga barn... Man kanske ska utnyttja och visa upp de kulturskatter som finns?
Jag får väl titta på den iallafall.
Förövrigt har jag för mig att smink och frisyr skulle kosta ca 1500 kr. Jag ska vara där 9-13 då vi gifter oss kl 15 och ska fotografera oss innan.
viktualia
ja, se den där garderoben... Frilufsning är en prylsport utan dess like!
Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med klänningen, det vore kul att spara men den kommer ju aldrig på igen om vi inte ska göra någon sjuk tradiotion att pressa ner oss i de kläderna varje bröllopsdag. Jag kommer säkert att spilla på den så att den inte går att få ren (min specialitet) så då är problemet löst!
Hon som fixar mitt hår och smink räknar med ca 3,5 timme för mig.
lana2810: vet du om er kyrka har någon hemsida på nätet? Jag har sett flera kyrkor som lagt ut bild på deras brudkrona på hemsidan.
okt2006. Hemsida Ja, men ingen bild på brudkronan. Tack ändå.