• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

hm... nån som har testat att ha önskelista på nån annan affär än glas&porslin?!?? finns det sånt?

• Tilly78

Svarta:
    Var hittade du din sjal? Håller förtvivlat på och försöker komma på vad jag ska ha över min klänning.

• lana2810

Varför måste man ha önskelista i en butik? Vi hade en fest förra året där folk frågade vad vi önskade oss och vi sa "inget" eftersom vi inte tyckte det var en sådan typ av fest. De kom ändå med en massa jättefina, jättepersonliga och jätteanvändbara prylar som vi inte visste om att vi ville ha innan. Helnöjda! Är inte alls orolig för att vi ska få saker vi inte vill ha. För att ge hjälp till de som ändå vill bli hjälpta har vi gjort en lista med alla möjliga saker som svärmor fått ta hand om. Vi har dock passat oss för att styra för mycket med märken osv, mer gett tips om vilken stil vi tycker om. Bara kul om de hittar något från lokal hantverkare, eller någon speciell design. Nu samlar vi inte på någon servis, det kanske är annorlunda då.

• okt2006

lana2810: det hade nog funkat för oss om det bara var kompisar som kom på bröllopet. Men nu är det ju allt från gamla släktingar till avlägsna kusiner osv, och många av dem har aldrig varit hem till oss och har därför inte en aning om vad vi gillar för stil. Efter att sambon fyllde 30 vågar jag inte låta hans släktingar botanisera fritt...

• viktualia

lana2810- hm... med tanke på vad min m2b fick i 30 årspresent för ett knappt halvår sedan så är jag ganska orolig över vad folk skulle kunna komma dragande med... vi har rät många i vår omgivning som inte riktigt har samma smak som vi. därav önskelistan..

Dessutom har vi fått för oss att det vore skoj med er servis som vi har valt själva plus att vi verkligen behöver nya bestick.

Är ganska ambivalent till det här med presenter som sagt, tycker egentligen att det räcker med att folk kommer.. men vet ju hur det är att vara bröllopsgäst själv..

• okt2006

viktualia: jag ser att vi har liknande erfarenheter

• viktualia

min favvo bland hans prestenter: bokstäverna PARTY i form av porslinsskålar... får plats med kanske 50 g jordnötter i varje.. tar VÄLDIGT mycket plats i köksskåpen... say no more

• okt2006

Vad sägs om en sån där klocka, som står på bordrt med en glaskupa (i plast) över och några kulor som typs snurrar under. Jättesvårt att förklara med SUPERFUL!! Eller en fejkmålning (printat på duk) av nåt stilleben med frukt i en guldram.. Jag får ångest!

• viktualia

umm... och alla som tror att vi inte har något alls.. hm.. båda två har bott hemifrån i tio år!!!!

så: jag önskar att jag behövde styra så mycket i presentfrågan.. men jag vågar inget annat än att göra det...

• lana2810

OK då, vi har väl tur då. Men vi HAR ju faktiskt en önskelista och även om vi varit vaga på den, behöver ju inte ni vara det? Om ni hittar en servis ni vill ha så spelar det kanske ingen roll var de handlar den? (ja, ja, jag veeet att vi är drömkunder för butikerna och de lockar med 10 % och så - men nej, jag vill inte)
    Det vi absolut inte vill ha är presentkort. Helt bortkastade pengar. Vi missar ALLTID att utnyttja dem innan tiden gått ut.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5