• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

framförallt får man nog ha avvängning efter bröllopet... en kompis till mig erkände att det tog henne en månad efter bröllopet innan hon var BT-fri... ha ha ha ha... det kommer ta längre tid för mig...

är det nån mer här? nån mer som har inlägg i presentönskningsdiskussionen?

• nenne78

jag igen

Det med presentlista är ju annars väldigt praktiskt och så får man ju ett presentkort sen på 10% av summan av vad alla handlat för, eller hur? Så har en kollega som ska gifta sig om 2 veckor och då behövde man inte fundera så mycket. Kör på det! De hade på Inspiration iofs, men det är ju nästan samma sak.

• viktualia

missade din fråga om blåst.. en idé är att skydda håret med en sjal som man försiktigt sveper runt huvudet de stunder man är ute....

• okt2006

Vi använder BT:s önskelista. Vi tänkte använda DUKA, men när vi gick ovh kollade så såg vi inte så mycket som vi vill/behöver ha. Vi har önskat oss saker som "tillbringare av glas" och sen får gästen köpa tillbringaren vart den vill. I vissa fall har vi önskat oss specifika saker, som en taklampa från Mio. Vårt värdpar administrerar önskelistan.

Vad gäller frisyr och blåst så är det förstås svårare om man har håret utsläppt. Men om det är en riktigt blåsig dag så får man försöka minimera tiden utomhus Till exempel fota inomhus och krama om gästerna inne i kyrkan istället för ute.

• TissTass

Viktualia:
    Vi har lämnat in en önskelista på Cervera. Kände att jag var tvungen att vara lojal mot en vän som jobbar där ;)
    Tycker det är väldigt smidigt för dem som har svårt med fantasin ibland när det gäller presenter (been there done that)...

Nenne78:
    Hmm, tokblåst, har jag inte ens tänkt på..är väldigt glad att min frissa även är min tärna :D

• nenne78

det får bli badmössa (apropå blåsten). Det finns ju käcka sådana med vågmönster eller blommor i 3D!

• oktoberbrud06

viktualia, vi tänkte först lämna in lista på Duka men upptäckte att de nuförtiden har ett väldigt tråkigt/begränsat sortiment (mest sitt egna märke) så vi lämnade in på Cervera istället dessvärre fick vi häromdan reda på att de slarvat bort vår lista! så nu måste vi göra en ny. Känner inte för att använda cervera igen när de behandlar sina kunder på detta sätt så det blir nog lista på NK eller Inspiration istället, ska försöka fixa i helgen...

• viktualia

hm... vi ska önska oss en viss bestickserie och en viss servis.. båda verkar finnas på Duka... (Duka är en enda affären av det slaget i den här hålan... klurigt att välja Cervera då...)... svårt det här med prestenter.. helst vill jag nog inte ha nåt alls... för trång lägenhet.... kan man skjuta presenterna till när vi flyttar till hus om hundra år?!? fniss... näe... hm...

• nenne78

Jag gillar verkligen Inspiration bättre än Duka, tycker att man har sett det mesta där redan. Tråkigt, tråkigt, tråkigt.

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5