• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • oktoberbrud06

har inte varit särskilt aktiv här men tänkte passa på nu när jag är hemma sjuk...

Vi ska och proväta på lördag, ska bli mkt kul och spännande. Jag bryr mig inte om när de dukar bara det är klart när vi kommer . Tänkte däremot kolla:
    *hur de dukar allstå hur det ser ut efter de är klara. (Tänkte även passa på att berätta vilket färgtema vi har så att blommor odyl matchar.)
    *om någon mat el dryck står framme på bordet när vi sätter oss (vill inte det)
    *hur många som kommer jobba under kvällen
    *om vi äter tårtan vid sittande bord
    *hur/när borden bryts, mao var tar gästerna vägen under denna tid
    *så att de tänder marschaller
    *regnskydd för rökare
    *enklare mat/dryck till musiker och fotograf
    *vem som är hovmästare under kvällen (denna är nämligen ytterst ansvarig för restaurangen under kvällen)

Återkommer om jag kommer på nåt mer.

• viktualia

nenne78 - upptäckte att du skulle träffa prällen också. där är mitt tips att spana på SvKs vigselordning och i förväg veta vad ni vill ha för psalmer, solosånger/liknande och in och utgångsmusik. Resten sköter prällen!

• viktualia

har just fått svar från den cateringfirma som vi troligen kommer välja.. vanlig trerätters för 255 kr/person! (bara maten och då ingår provsmakning!!) Prisvärt tycker jag!

• nenne78

viktualia
    tusen tack, dig är det ordning på! Den jag ska träffa sköter allt, dukning, städning, servering, maten etc, så det behöver jag inte veta så mycket om. Däremot var det bra med barnrum/amningsrum, ansvar och an hel del till du skrev. Tack än en gång! Ska skriva ut allt och ta hem och göra en lista.

Får kolla lite psalmer och så nu i veckan så att vi är liiite förberedda i alla fall. Tyvärr kunde kantorn inte spela det vi ville, men jag ska lobba för att han ändrar sig. jag brukar ha den inverkan... Bara att vifta med ögonfransarna *s*

oktoberbrud06
    Oh! Bra input om bordsbrytningen, för det har jag också tänkt på. *noterar*

• nenne78

Vi betalar 560 kr/pp med dryck (brudskål/ mousserande, 1,5 glas vitt och 2 glas rött)
    och då ingår lokal, 3-rätter, serveringspersonal, blomsterarrangemang, linnedukar mmm. Dock ingår inte vickning, avec och DJ, men det var ganska prisvärt det med. Fast det blir mycket pengar i slutändan ändå...

• viktualia

varsågod... ALLT för att slippa tänka på mitt jobbkrångel.. *asgarv*

Vi bestämde förresten in och utgångsmusik igår. Min m2b som bara gillar allt traditionellt propsade på att gå in till Mendelsson...jaja... tradigt.. men okej.. ut går vi till Gotländsk bröllopsmarch.. Nu fattas det bara en solosång och lite prat om ev ytterligare textläsning - sen är vigseln färdigplanerad!

(textläsningen: man kan läsa en eller flera texter ur bibeln plus om man vill nån fin dikt.. vi ska diskutera ev tillägg till bibelläsningen)

• nenne78

viktualia
    hihi, jag sitter bakom en vikskärm bredvid bossen, så det är mycket smygande här...

Vi ska ha Brudmarsch från Karlsbyn (där min blivande man är från), solosång Lyckors med Elin Sigvardsson (ev en till) och ut hade vi tänkt ha Schlagerfestivallåtens intro och därefter "Dä ä bar å åk". Men den där sista tyckte kantorn blev knasig på orgel så vi får kika på någon annan. Kanske brudmarsch från där jag kommer ifrån.

• viktualia

kan du inte hitta nån pianist som kan spela utgångsmusiken då? det borde funka på piano tycker jag

...som har eget kontor och chefen på behörigt avstånd.. hi hi

• nenne78

hmmm.. piano finns och även en mindre orgel. Det borde ju funka på något vis, annars har min m2b den som ringsignal, vi kanske kan spela den...

• oktoberbrud06

ringsignalen vore fruktansvärt kul... Vad gör ni om det är kallt när man kommer ut från kyrkan, har ni någon sjal eller jacka att ta på och i så fall tar man på den innan man går ut? känner inte för ståpäls denna dag

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5