• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Gumsigos

Oj vad ni hinner skriva mycket när man inte tittar in så ofta :)

Ang kläder, har fått hem min klänning, lät göra en specialare i brungyllen typ :) Sambon ska ha svart kostym med väldigt ljusa ränder (syns knappt) till det ska ha han kanske ha väst o plastrong. Kan bli väldans snyggt.

Dukar ska vi göra själva av metervara på IKEA, kommer bli jättebra o inte så dyrt.

Tårta vet vi ungefär hur den kommer o se ut. Blir fyra eller fem våningars, moussetårta. Passion eller rabarb/jordbubb. Går o finkelerar på hur den ska se ut. Tårtparet köpte jag för länge sen. Föreställer en yngre cowboy och hans brud. Bruden fångar honom med en lasso :D Tyckte den va så läcker :)

• HelenaR

Har ni postat era inbjudningar??

Vad göra om inte alla hör av sig innan sista datumet man skrivit??

• lana2810

okt2006-vad gott det låter! Helt i min smak!
    Viktualia- Jag räknar kallt med att han har kommit över på min mousse-sida när han är mätt och go efter en trerätters . Annars får vi väl skära lite i två tårtor, så noga kan det väl inte vara?
    Vi är ense om allt utom två saker. Detta tycker jag att vi löser med en stilig kompromiss, men hur gör vi med efternamnet? Suck.
    HelenaR- Du känner nog själv hur viktigt det är med bilder för dig. För mig känns det rätt viktigt. Skulle det vara så att ens vänner inte lyckas få till det är det ju jobbigt om man grämer sig sedan.

• lana2810

HelenaR- (jag glömde) du får väl ringa de som inte svarat.

• Gumsigos

HelenaR vi har skickat de flesta, saknar fortfarande några adresser men får de nog fixade i veckan. Många har tackat men ingen har svarat... måste man ha sån betänketid för att svara??

Har aldrig jag behövt.

• HelenaR

Ne jag tycker verkligen INTE man behlver betänketid på så lång tid och man ska vara hedrad att bli bjuden till BRÖLLOP *tycka* Jag hade velat bjudit ännu flera men nu blev det ej så , och som sagt får vi då hoppas alla ringer i god tid och medelar Ja eller Nej etc, för vi måste ju veta hur mkt vi ska handla osv....
    Ja det löser sig säkert..

Nehe nu ska jag kura mig är asförkyld =(

• viktualia

lana2810 - vi diskuterade efternamnsfrågan till och från i fem år. till slut la vi ner. Ingen av oss byter. Ev barn får hans namn. Jag har ett ovanligt sonnamn, han ett vanligt namn som slutar på berg. Ingen jublar över den andras namn. Alltså... inge byter.

nu har vi fixat alla inbjudningar, saknar en adress men postar resten imorgon!!

ska nog titta på kläder till herrn imorgon också.

joxar med cateringfrågan - har fått svar på en av tre offerter och det tål att grubblas vidare på...

• onsdag i oktober

Tack för era svar om hur ni ska göra med kläder.
    Caprea: Precis så funderar vi på att göra. Min blivande ska ha frockcoat. Bestman har en svart kostym med väst. Ska i såfall ha slips i samma färg som tärnans långklänning.

• Linnea J

grubblar massor.. okt2006 era bakelser lät ju bara så goda!! nu har inte nån gjort något sånt i denna lilla stad så jag vet inte om det är genomförbart.. ska prata lite med sambon och se vad han tycker.. Trista och Ryan(från usa bachelorette) har ju en med hälften chkolad och hälften vitt.. klurar vidare i mina konstiga tankar.. gillar inte heller grädde nämligen..

• Linnea J

har även beställt servetter med tryck på.. hade inte tänkt det först men så får det bli..

var har ni andra hittat dukar att hyra?? vet inte riktigt vart man ska ringa.. min mamma ska nog sy dukar nu men hur kul är det för henne??

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5