• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Tilly78

Vi ska inte heller ha någon morgongåva. Gemensamt beslut. I och med att vi inte åker i väg på bröllopsresa förrän i Januari så ska vi lägga de pengarna på en spa-weekend direkt efter bröllopet i stället.

• viktualia

Tilly78 - den linjen är jag också inne på.. det ser lite mörkt ut att lyckas ta ledigt för bröllopsresa direkt efter bröllopet.. då skulle man kunna dra iväg på nåt sånt direkt.. och se det som morgongåva..

• Anna25

Kajza: Vi har sagt att vi inte måste ge något, men jag skulle ändå vilja. Han betalar ändå min ring och jag skulle vilja överraska honom. Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop. Min kille är inte någon smyckesmänniska och han har redan en fin klocka. Jag tänker mig inte något jättedyrt eller så, men något personligt. Han gillar segling, allt som har med havet att göra, dykning... hmmm något som har med det att göra kanske? Vad har din sambo för intressen?

• Kajza

Anna25: Precis som så många andra så lägger vi alla pengar vi har på bröllop och resa så det blir inte mycket kvar till morgongåvan tyvärr. Jag skulle gärna ge en snygg klocka men han har redan en rätt dyr så det känns inte så bra att ge en "billigare". Funderar på en secret-box eftersom jag har en kompis som är fotograf = billigt. Dock är jag lite tveksam till hela konceptet secret box. Känns fel att på morgonen efter bröllopet, "vår stund", ge bort massa sensuella bilder på mig i underkläder. Jag skulle kunna tänka mig att ge en halskedja i guld eller nåt men det känns liiite för dyrt. Usch, det är svårt. Iofs förväntar han sig inget i morgongåva men det är alltid kul att överraska!

• okt2006

Vi hoppar också över morgongåvor, känns enklast så.

MiaMoore: Nu får du godkänt på din matteläxa!!

• viktualia

våra OSA hamnar hos respektive föräldrapar - hm.. lär ju ringa rätt ofta och fråga "mamma, hur många har anmält sig hittills" *fnissar*

har för övrigt pratat med ganska många av gästerna och det verkar som de flesta kan komma! spännande är det minst sagt!

• chai

Vi har svarsdatum på fredag 1/9... är uppe i 90-95 inbjudna just nu... 44 sällskap...
    av dem är det 34 sällskap som inte svarat än... så det blir nog mycket telefon i slutet på veckan...

Hittills har vi fått 17 som kommeroch 5 som inte kommer... och jag har fått höra från varenda släkting jag pratat med att jag gör det besvärligt för dem...

om en enda person till kläcker ur sig den kommentaren (för att jag inte har det bröllop eller den gästlista som de vill at jag ska ha ) så kommer jag att fråga om det blir mindre bevärligt om jag ställer in mitt bröllop...

vissa människor alltså!

• viktualia

chai - tänk att folk inte har lärt sig vanligt hyfs! blir så trött å dina vägnar!

• caprea

fy va irriterande! min mamma ringde idag och berättade att fler att anmält sig idag =) vårt osa går ut sista augusti så... nu blir det eld i baken på dem =)

• afrodite_06

Jag känner mig lite bekymrad . . .

Av 69 bjudna har redan 13 tackat nej. =(
    23 kvar som ska svara o jag vet att 3 av de inte kommer.

Jag vet ju att de har ett liv o att inte deras tankar kretsar kring vårt bröllop.
    MEN jag är ändå lite ledsen . . .

På min sida kommer endast min pappa o min syster, min mamma har inte svarat ännu o min moster o fabror med sina respektive är bortresta.
    På min "sida" kommer det sitta typ 10 personer o resten på min m2b:s. Känns inte roligt !!

Hade jag vetat att det skulle vara så här mycket nagativa känslor o oro inför vårt bröllop, hade jag gift mig utomlands.

Suuuck . . . vad tråkig jag är !!

Hur har ni det ?

Kan man verkligen ha orkester o allt om vi kanske bara blir ca 45-50 pers.
    Känns inte det "för mycket"??

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5