Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
från kl 9? oj oj... men jag vet... det är lätt att fastna här i alla trådar... hoppas bara du har ätit ngt? annrs är du väl hungrig? :D
http://www.schalins.se/show_item.asp?itemID=122#
beställt min vigselring nu =) som på bilden fast i vitt guld och stl större stenar... 14 st =)
caprea: den är ursnygg!!
Elemmire - fniss fniss.... välkommen till klubben BT-beroende brudar!
Själv jobbar jag samtidigt som jag hänger här...
tyvärr hinner jag inte hänga här medan jag jobbar(jobbar med barn) :(
vi ska ha två solosånger och en solospelning..
om jag får välja blir det bara en psalm men jag tror inte det går... gästerna får väl finna sig i att sitta i tre minuter längre i kyrkan
en del av att jag är besvärlig beror väl på att jag inte bjuder min mamma... trodde inte det skulle vålla så stora problem eftersom släkten accepterade utan problem att jag bröt med henne för tre år sedan... eller så fattade de inte att jag menade allvar då...
sen är jag besvärlig för att jag gifter mig en onsdag... nån av er här frågade varför en onsdag... vi valde den 18 oktober för att det är en kul grej för mig och C, och sedan kollade vi vilken veckodag det var... det var en torsdag... (vi planerade från början att gifta oss nästa år ) nu är det en onsdag, och det passar oss perfekt eftersom vi inte vill ha ett traditionellt bröllop... vi gillar att göra på vårt eget sätt... vi gillar dock inte att bli sågade för att vi gör på vårt sätt...
och vi är besvärliga för att vi har nämnt att en fest på nattklubb med alkoholserering kanske inte är så lämplig miljö för små barn... (men det är upp till föräldrarna om de vill ta med sina ungar, vi tvingar ingen att komma och vi tvingar ingen att skaffa barnvakt eller stanna hemma )
och så är jag besvärlig för att vi inte bjudit alla 95 gästerna till vigsel och middag, utan bjudit in dem att fira med oss på kvällen sedan... det är festen som är den stora grejen för oss... det skulle inte kännas bra att ha nästan 100 pers som kommer och tittar på när vi har vår 2-minuters borgerliga vigsel... för det första skulle jag ha svårt att pipa fram ens ett litet ja inför så mycket folk, jag har rejäl scenskräck... och för det andra så skulle vi känna oss tvungna att krysta ihop en längre ceremoni som inte är vi... bara för "publikens skull"... och ingen av oss trivs på stora middagar... 20 pers som vi har bjudit är max för att vi ska vara bekväma på middagen... sen festar vi gärna med hur många som helst...
det är bara föräldrar och syskon och mormödrar och farmödrar som är bjudna till vigsel och middag, och det är bara en mormor som kanske kan komma... och så är ju min faster bjuden då också, eftersom jag inte klarade av att stå emot min pappa... men det ångrar jag just nu... fast jag gissar att hon inte kommer eftersom hennes son är så besviken och jag gör det så besvärligt för dem...
om vi hade gift oss i hemlighet och sedan bjudit in till fest efteråt, hade det varit lika hemskt då?
vi vet att en onsdag kan vara svårt för folk som bor längre bort... men det är därför vi har ett cocktailparty/lysningsmottagning 10 dagar innan, den 7 oktober... och på Cs sida verkar det som om släkten tänker försöka komma till båda, och kan de inte på bröllopet så kommer de i alla fall till lysningen...
oj, det här blir långt...
Intressant läsning Chai! Jag tycker att ni ska sticka näsan i vädret och säga: Så här valde vi att göra med vårt bröllop och passar det inte är det upp till er att välja om ni vill vara med eller inte.
viktualia
japp, det gör vi... vi förstår inte alls varför folk blir upprörda... vi gör det som känns bra för oss, inget annat... på min släkt låter det ju som om vi verklign gått in för att såra dem... det har vi inte... och skulle det bli så att vi i framtiden inte blir bjudna til min yngsta kusins bröllop så kommer vi inte att fatta att de hämnas heller... vi kommer bara att förutsätta att hon bjuder de som hon umgås med, istället för en kusin som hon annars bara träffar mindre än en gång om året...
vi definerade de som står på inbjudningslistan efter en regel: BÅDA ska ha en relation till personerna. Där försvann mina mer el mindre ytliga föreningskompisar och alla mina kusiner på pappas sida. (min m2b har trots snart 6 år tillsammans inte lyckats träffa dem...)
Heja Chai!!!!! Du har mitt stöd i alla fall!!
oj om vi skulle bjudit som ni Viktualia skulle vi bjudit typ min fästmans familj,och hans vänner men bara min familj på min sida. eftersom jag flyttade hit till och sen träffade min fästman har jag mest umgåtts i hans krets.. min krets är 24 mil bort... men visst han har träffat några av mina vänner oxå...
tack okt2006! vad ska du/ni har för ring(ar)??
mina 2 största problem nu: 1.Tårta/bakelse? (lutar mot bakelse) Smak??
2. provade mina skor idag igen och högerskon känns jääättekonstig... inte alls som först, typ för stor nu...