• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • chai

afrodite
    ni kan ha orkester även om ni bara blir 10 *tycker*

*allmänt morrande*
    nu är vi uppe i 17 ja och 7 nej... och fortfarande är det bara mina släktingar som tackar nej... av min släkt är det fem kvar som inte hört av sig (och tackat nej ) tre tackar antagligen nej, eftersom de redan har ringt och sagt att jag är besvärlig, men gav inte nåt besked... två har jag inte hört nåt från än, men mormor tycker ju att jag är besvärlig så hon övertygar säkert morbror om att det är dumt att komma...

fast kusinen som tackade nej nyss sa i alla fall inte att jag gör det besvärligt för dem... han sa bara att det är fysiskt omöjligt för dem att komma eftersom vi har valt en onsdag och att dessutom så är de ju inte bjudna till bröllopet och han är ledsen och besviken för jag var ju faktiskt bjuden till hans bröllop... (jo, ni är bjudna till vårt bröllop, men vårt bröllop är inte samma traditionella bröllop, som brudens föräldrar betalar, som ni hade )

vi kanske borde ha smitit iväg och gift oss istället... jaja det blir som det blir... jag kommer att ha hela Cs släkt att vara släkt med efter bröllopet så det gör kanske inget att min lilla släkt tycker jag är dum i huvudet...

• viktualia

På vårt bröllop riskerar det att bli tvärtom. Hela mitt gäng kommer och bara delar av hans. Redan från början så stod det ca 65-35 till mig i antal gäster.. och värre lär det bli på plats. Får säga åt mina kompisar att sätta sig på hans sida så att det inte blir så tomt... men vad GÖR man?!?!? Livet är inte rättvist, alla kan inte komma, alla vill inte komma och det blir som det blir helt enkelt. Hoppas att min m2b känner så också...

• Linnea J

chai - varför är du besvärlig?? har jag missat något extra speciellt? *funderar massor* mina släktingar är tack och lov tvärtom.. de sa. Behöver du fråga om vi kommer? det är väl en självklarhet!

har alla som pratat med prästen/vigselförrättaren kontaktat honom/henne själva eller har ni blivit kontaktade?? vi har inte hört nånting så nu blir jag fundersam på om man ska ringa eller inte..

• viktualia

Linnea J - vi har haft vigselsamtal med vår präst, mest för att det är en kompis till mig som bor rätt långt bort. Så här nån månad innan kan det väl vara läge att ringa och prata med personen ifråga - det är ju viktigt att man känner sig trygg med personen och att man är överens om musikval och annat! Så ring du!

• Tilly78

Vi kontaktade vår vigselförättare själva. Hade samtal med honom i fredags.

• afrodite_06

Vi har inte ens fått reda på vilken präst o kantor vi kommer få . .
    Jagade de via telefon nu kl 8 o de skulle återkomma innan fredag.

Hoppas hoppas . .

Hur ska ni fixa med maten?
    Har ni provsmakat ?

• viktualia

vi ska bestämma oss för en cateringfirma vilken dag som helst... och den det troligen blir bjuder på provsmakning!

• okt2006

Vi har ringt upp vår vigselförrättare själva och bokat vigselsamtal den 13:e sept. Han sa då att han tänkt ringa de senaste dagarna, men att han inte hunnit. Ring, så får du veta Linnea J!!
    (När jag hade prällen i telefonen och han föreslog onsdag den 13:e så frågade jag min blivande om han hade något inbokat då. Sambon frågar tillbaka "Onsdag fredag den trettonde?" )

chai: vad är det om dina släktingar tycker är besvärligt? Ni gifter er på en onsdag - och mer?

• viktualia

chai - nyfiken fråga: Varför en onsdag? I min värld är sådana lösningar omöjliga eftersom alla gäster måste resa 25 mil eller mer - men som sagt: nyfiken!!!

• onsdag i oktober

Chai: så tråkigt nu när allt bara ska vara roligt. Ni får väl lägenheten snart?
    angående din morbror - är han som mina kompisar och tror att han inte är bjuden på bröllopet för att det inte blir middag?

Viktualia: chai får förklara sin onsdag men vårt val av onsdag är helt enkelt för att det är vår 15 års dag. Litet bröllop -inga problem för våra gäster (som alla bor nära). Största problemet för oss är att fler vill komma än vad som är bjudna

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5