Oktober 2006 - tråd 5
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!
men okt2006... du kan glädjas åt att du knep inlägg nr 900...fnissar lite...
Ja, det har du rätt i!! Det var sannerligen en god nyhet!
åhåjaja
här har jag inte varit på ett tag. Jobbat och slitit. Hinner inte vara här så länge till...
I helgen ska vi på bröllop, inte bara för nöjes skull. Det är en kollega som gifter sig och eftersom han är grafisk formgivare har jag siktat in mig på festprogrammen som jag på håll såg honom skära ned igår. Här ska det studeras ingående för succé med mina egna! Visserligen är jag det själv, men man får ju sån prestationsångest över detta skapande så det är bra att få lite nya idéer.
Fick reda på igår att den Dj'n vi ska ha kostar 5000:- och inte 3500:- som de sa först. Han hade visst en annan taxa. jaja, vi orkar inte leta någon annan och vi VET att han är bra så vi får ta det.
Är fortfarande sur på kantorn för att han inte vill spela någon annan utgångslåt än Birkalåten. jag ville ju ha Dä bar å åk! Tyckte den skulle bli kanon på orgel Och inte heller All you need is love, funkade heller. Det var något med att det var texten och inte melodin som församlingen skulle tänka på då. men det var ju det som var tanken tyckte vi. SKITGUBBE!
idag ska jag handla strumpor och strumpeband, videoband till kamerorna och en box med näsdukar till kyrkan.
Förhopppnigsvis hittar jag något att ha på mig på bröllopet imorgon också....
tjoflöjt!
nenne78: om du upptäcker nårga andra bra idéer på bröllopet imorgon så får du dela med dig här sen!!
..precis.. vi vill ha en avrapportering sen!
och det där med kantorn... ALLTSÅ.. det kan ju inte bara finnas EN ENDA utgångslåt?!?!? det låter klart konstigt!!
nä, han ku de ju de andra klassikerna men jag tyckte det lät som begravningsmusik och ville ha det lite glatt och hoppigt. Och då föreslog han birkalåten. han vill alltså inte spela något alls som har en text. Men äppelbo gånglåt har ju också text så undrar om han vägrar spela den med om någon vill ha den...?
Rapport inkommer söndag 20.00! *pip*
klurigt det där... själv har jag inte tagit kontakt med kantorn än... ska väl ta tag i det nån gång.. men har verkligen FÖR mycket annat... borde bestämma catering också.. men inget hinns med just nu...
vi har ju fått skrota bordsplaceringen vi gjorde för det fick inte plats. Så nu ska vi ha runda bord! Just nu känns det stressigt som fan fast jag vet inte varför...
Kan vara att situationen på jobbet börjar bli ohållbar. Jävla byrårer som hittar på en massa skit som ska ut ett visst datum och tror att det är tomtenissar som packar kartonger när det är JAG som får göra det. Sen i tisdags har jag hunnit packa 81 stycken av 159 och det ska skickas senast tisdag. Det tar 5 minuter att packa en kartong så jag har 6-7 timmar kvar. Och det förutsätter att det inte ringer någon idiot och beställer via telefon fastän de har ett intranät som funkar skitbra till det. Och vad gör jag då här.... fan, fan, fan. Det ringer ju hela tiden och en massa ordrar ska hinnas skrivas in, pappper ska beställas... mail ska besvaras... *sliter mitt hår*
ÅÅÅÅH! Nu känns det lite bättre.
Nenne78: Fick lite panik nu när jag pratade med kantorn.. måste ju få fram noterna till Lyckorus och jag tror att jag bara har noter för gitarrkomp :(
Hur ska du göra?
Hej!
Vi har en kompis som ska spela den till hon som ska sjunga. han tar ut den på piano efter eget huvud. Han spelar gitarr också så jag vet inte vad han väljer. Jag har frågat på Elins hemsida efter noterna men inte hört något därifrån så jag kan inte hjälpa dig med det... Men jag kan nynna här! duududidumdumdumdididuuum...