• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

Gumsigos - satsa på att må bra. Satsa på att äta rätt och börja röra på dig i lagom dos. Men ha realistiska förväntningar på dig själv och tro inte att du hinner bli smärt på 7 veckor....

• Gumsigos

nä man kan ju önska :) nä men kan ja gå ner nåt kilo till så är ja glad

• Tilly78

Svarta: Jätte fin sjal. Får se om jag har vägarna förbi Sthlm innan bröllopet.

• aircondition

Så har jag köpt klänning! Inte alls som jag tänkt, men kanonfin! Mörk chokladbrun. Tre lager tyg i olika kvalitet... typ... avskuren över bysten. Det enda jag inte är nöjd med är att det är ett tunnt tyg upp över axlarna, som ett linne typ. Det ser lite märkligt ut, så det ska jag till sömmerskan idag och få till lite bättre. Troligtvis blir det halterneck. Har också beställt ring. 2½ mm bred med 15 diamanter. Så enkel och stilren och passar min förlovningsring perfekt.

• viktualia

aircondition - coolt med brun klänning.. vore skoj att se bild på den!!

själv ids jag inte ta diskussionen med min m2b så det blev en vit klänning... Supernöjd men det hade varit coolt med nån färg tycker jag.

• nenne78

hihi, min m2b fixade den nya bordsplaceringen igår som överraskning och den blev väldigt bra! Hoppas på succé... Har beställt lite grejer från Panduro till min caketopper. Pysseltajm!

hur gör ni med vigselprogrammet, gör ni dem själva eller?
    Det känns så där med psalmerna tykcer jag. Vi har ju 181 (nu är det morgon - morning has broken mel.) som första psalm. Prästen tyckte att den passade jättebra eftersom man kan tolka det som att det är en ny era som börjar. Men fattar de som ska sjunga den det? Nog för att jag är en sjusovare men 15.00 bör jag ha piggnat till.

• nenne78

aircondition
    oh, det låter jättefint med brun klänning! Såg någon bild på en annan höstbrud som också hade en brunaktig klänning och det passade så fint med alla vackra löv runtikring!
    Men jag fegar och kör på crémevitt.

• okt2006

nenne78: har du resten av texten på psalmen? Om du kan lägga ut den så är det lättare att tänka mig in i hur jag skulle reagera. men jag håller med om att "nu är det morgon" kan bli lite förvirrande. Det beror ju också på vad prästen kommer att säga innan. Han kanske kommer prata om att det är en ny era i ert gemensamma liv och att det kan liknas vid en ny morgon. Då funkar det fint tycker jag!

Vi tänker göra våra vigselprogram själva, billigast så. Det blir ett enkelt vikt A4 (A5-storlek alltså).

• nenne78

okt2006
    ahaa... 4 sidor A5 alltså Precis så hade jag tänkt med.
    Återkommer med texten när jag kommit hem och kan skriva ur psalmboken...

• nenne78

okt2006
    men som du säger kanske han ska nämna något liknande...

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5