• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • Gumsigos

Ojdå det va tidigt hihi :D som mest kan vi få hagel

• viktualia

jag är helt säker på att det har snöat runt 20 oktober flera gånger... sånt brukar i och för sig smälta bort rätt snabbt och snön som ligger kvar mer än ett dygn kommer inte förrän framåt december oftast... men som sagt: man måste ju tänka på alla eventualiteter....

...och då blir transporten kyrka - fest en klurig fråga...

• Gumsigos

Men vet du, det lättaste sättet o få veta är ju o fråga chauffören, men jag kan inte tänka mig att det skulle va nåt problem :)

• viktualia

förvisso...men hade någon av er redan fått tvärnej för veteranbil i oktober är det ju inte värt mödan att leta rätt på nån cool bil här i småstaden där jag bor...

var f ö och smygtittade på en vigsel i rätt kyrka igår och det brudparet blev hämtade i en jättesöt bil.. så det FINNS i alla fall sommartid... (är inte från stan där jag bor...därav att det är svårt att ha koll)

• Gumsigos

Det kan jag tänka mig.

Vad har ni för tema, färger o sånt?

• viktualia

färger blir mörkt blått, lila och rött eftersom det passar till lokalen. tänkte hyra vita dukar plus fixa löpare i nån snygg färg (köpa nåt billigt tyg på IKEA och be mamma sy). porslinet är nämligen vitt och med vita dukar krävs färg för att piffa upp det hela.

servetter tänker vi oss dyrare i papper, med en pappremsa som servettring där namnet på gästen står - servetterna blir alltså bordsplaceringen!

• Gumsigos

Vi ska behålla vårt strandtema, som vi skulle haft i juli. I festlokalen pyntar vi med strand men på logen med lite bondigt. Gästerna kommer att få sitta på höbalar under vigseln :) (med tyg under rumpan :D)

Vi kommer nog att ha, vita dukar, beiga löpare med snäckor och sand. Skulle vilja ha blommor, men har inte bestämt oss än.

Hittad vackra tvåfärgade oranga rosor som man kanske kunnat använda o ha samma i min bukett.

• viktualia

OJ! vad cooooolt med höbalar!!!! *avis* fast jobbigt för folk med hösnuva kanske...?!? kanske en idé att kolla allergiker i förväg!!

vi pratade om hösttema...men jag gillar inte orange så vi skippade det.... nu ska det bli spännande att snacka med floristen och se vad som går att göra av våra färger vid den tidpunkten på året!

• Gumsigos

när ska du prata med floristen? Ibland kan det kännas som om det e förtidigt att prata och boka vissa grejor, typ floristen... maten... har ju mycket annat som e "viktigare"

Men borde nog ta tag i det med ;)

• viktualia

maten, floristen, transporten och festprogrammets tryckning står högt upp på "att ta i tu med"-listan!

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5