• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • nenne78

vi ska ha In: Brudmarsch från Karlsbyn (där min P kommer ifrån). Solosånger: Lyckorus/Alltid samma känlsa med elin sigvardsson och en till, hoppas på Oasis eller liknande. Ut ska vi ha nåt kul

• TissTass

Nenne78: Nu är vi ju några oktoberbrudar som blivit hippade..Hoppas man får läsa om fler snart :D

Tilly78: Som in- & utgångsmarsch vet vi inte än, måste prata med kantorn först. Men det lutar lite åt, concerning hobbits och Birkalåten. Som solosånger ska vi precis som nenne78 ha Lyckorus med Elin Sigvardsson och sedan Annies song med John Denver.

• afrodite_06

Hej svej . .

Känns som allt börjar bli verkligt när man läser att ni blivit hippade mm.

Jag går här i min lilla värld o trallar o tänker att det är lååånt till möhippa, bröllop och så. Men shiiit, det är ju bara 7 helger kvar tills det är dags.

Får lite panik . . hur långt har ni kommit med planering o så ?
    När har ni o.s.a på er inbjudan ?

• afrodite_06

lååångt skulle det vara . . . ooops !!

• nenne78

vi hade osa i torsdags och alla har svarat

men jag har fortfarande varken frisör eller klänning... :-/

• okt2006

Vi har OSA 31 augusti.

I lördags var det 8 veckor kvar för oss som gifter oss 7 oktober. Jag fattar inte hur man ska hinna med allt!! Idag har jag i alla fall betalat klänningen och fått veta att det kommer 25-30 dagar innan jag har den hemma. Dvs ca 2 veckor före bröllopet... (marginal )

caprea: jag ska ha de här skorna: groups.msn.com/okt2006/smycken.msnw&PhotoID=35

Vi ska ha Mendehlsons klassiska stycke (som jag inte kommer ihåg vad det heter nu) som ingångsmarsch, och A Trumpet Voluntary som utgångsmarsch. En av mina tjejkompisar ska sjunga Lill Lindfors "Du är den ende" och min blivandes killkompis ska sjunga Thåströms "Flicka med guld" och Mauro Scoccos "Du är aldrig ensam".

• Gumsigos

Vi gifter oss den 28e o har osa den 1/10, klänning fixad, frisör bokad, hans kostym klar... pratat med bagaren bestämmer en tid längre fram.

För mig känns det lite som det som är kvar kan vänta lite... men har mycket o göra med lokalen, eftersom vi ska vara hemma på logen/g:a grisahuset, men det börjar ta form :)

• viktualia

vi har inte postat inbjudningarna än men OSA blir 7/10. (och vi gifter oss 28/10).

• chai

vi har fått ut alla inbjudningar utom 3... de ska vi träffa och lämna till i denna veckan... Svar senast 1 september har vi satt... samma svarsdatum för både lysningsmottagningen och bröllopet... D
    De vi lämnat till för hand har många sagt att de tror de kommer, men att de ska OSA på riktigt när de har kollat upp allt... men det är ingen av de vi skickat till med posten som ens har hört av sig och tackat för inbjudan, så jag hoppas att de har kommit fram... annars får vi ringa runt till alla i september sen när vi märker om de inte svarar alls...

Lokalen och menyn är klara, resan är klar, hotellnatt är klar, hindersprövning är klar, ringar är i stort sett klara (vi ska hämta och betala dem också ), klänningen ska lämnas in för ändringar i slutet på denna månaden, och Cs frack ska lämnas på kemtvätt... sen i mitten på september ska vi beställa tårtor och spettekaka... och jag ska väl förbeställa mina blommor också då nån gång...

helt opåbörjat är festprogram och upplägg av vigseln inklusive mina löften (C har skrivit egna löften till mig fick jag veta så nu måste jag ju göra det också! )

• HelenaR

Vad skoj att så många ska ha höstbröllop trodde inte det var så vanligt faktiskt =)

Ja här är mkt klart men destå mera att fixa

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5