• okt2006

Oktober 2006 - tråd 5

Nu är det dags att öppna en ny tråd innan den gamla stängs av. Hoppas ni hittar hit alla härliga oktober-brudar!!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5
  • viktualia

näe i och för sig inte... men jag skulle vilja ha koll på läget om lokalens faciliteter för att bland annat kunna svara på frågor om barnvänligheten osv... Ja, ni gissade rätt.. vi har bokat en lokal utan att ha varit inne i den...

..en annan del av förklaringen till mitt missnöje är att nu är det ganska lugnt i våra liv... jobben och fritiden är ganska sommarlugna... snart drar allt igång och då är det svårare att hinna med sånt här....

...men men... det är bara att ge sig till tåls och än är dagen inte slut...

...ska förresten "smyggå" på vigsel i "vår" kyrka i eftermiddag! spännande!!

• okt2006

viktualia: vi har också bokat lokal utan att ha varit inne i den...

• viktualia

vad modiga vi är.... håhåjaja.... hm... grubblar över om jag ska ta och cykla dit... fast det är en mil enkel resa och i den här värmen kommer jag bara att flämta... näee... får nog invänta att min m2b får inspiration att vara med...

en annan tråd jag skulle vilja dra i är att kolla cateringen... men även det får vänta ett tag till...

...klurigt att vara ivrig och veta att man har tid nu men inte om en månad.... hm...

bridezillan har väl slagit till... isch!!!

• okt2006

Fast idag är det bara 8 veckor kvar för oss 7 oktober-brudar!!
    Vi har massor kvar som ska fixas!

De viktigaste just nu är att min klänning blir klar i tid...

Cateringfirman är bokad men maten är inte bestämd ännu. Vi måste boka in ett vigselsamtal med prällen och kolla inuti bygdegården och kyrkan (vi har inte varit in där heller... hjälp!). Brudgum och bestman ska prova ut jaquetter, västarna ska sys klart, och jag ska boka provuppsättning och provsmink. Det är väl det mest akuta just nu. Plus att vi ska skicka "önskelista" till bandet om vilka låtar vi vill ha.

• viktualia

tjohooooo! jag fick med mig min m2b för spaning på festlokalen - det är ett café där annars och ägarinnan hade all tid i världen med oss!! vi fick en noggrann guidning och en karta med oss hem så att vi kan planera bordsplacering!!

(det blev både bra och dåligt väder...)

nu ska jag traska iväg och titta på en vigsel, även om min m2b tycker att jag är lite pinsam... hi hi

• svarta

Onsdag i oktober

Jo, jag hoppas ju det...

okt2006
    Jepp, en vit Pilgrim-tiara. Den är jätte-söt. Verkligen. Men vi får la se hur slutresultatet blir

• Zemiramis

Wee, nu händer det saker.

Inbjudningskorten är skickade, hotellnatt bokad, ringar beställda, frisör uppkollad (ej bokad). Kyrka och festlokal är sedan lääänge bokat och klart, handpenning för lokalen är betald.

Tyg till klänning inhandlades igår. Smycke till håret och handväska köptes också igår. Buss att forsla gästerna i är preliminärt bokad. Festlokalen ska vi kika på på onsdag och på tisdag ska vi smaka av bakelser som ska användas ist för bröllopstårta. Bordsdekorationer vet vi vad vi ska, det ska bara inhandlas.

Kvar att boka är catering och fotograf. Mina föräldrar köper öl och vin .

Wow

• Gumsigos

Äntligen har jag hittat en oktober tråd :D har bara sett de andra ;)

När gifter ni er? Hur långt har ni kommit??

• onsdag i oktober

Välkommen Gumsigo

Klistrar in senaste (tror jag) listan. Lägg till dig själv.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    OKTOBERBRUDAR
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Hedersbrudar: Ängla (april, fd 14 oktober) & felicia6 (12 augusti, fd 7 oktober)

4 okt - onsdag i oktober
    7 okt - okt2006, Lindha76, Nillapilla, Caprea, Gitarren, TissTass, Storasystern, liten_kolibri, brud0610, Afrodite_06, tina14jan, oktoberbrud06, miaan, nenne78, Alekto
    13 okt - Pixelina
    14 okt - Fröken_06, Aka76, Torvan, svarta, Elemmire, LWI, Tilly78, oktober06, Fru Frö, Montalba, Haapala, krille
    18 okt - chai
    21 okt - Anna25, Zemiramis, MrsGlantz, brud 06 oktfd.blir fru 07, Tiima
    28 okt - aircondition, KicksGirl, IOR1, Agouza, LinneaJ, viktualia
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    2007
    7 okt - höst brud 07

• Gumsigos

Kul o veta :) men då kan du lägga till mig under 28oktober :D

Vi ändrade datum från juli nästa år till min trettioårsdag i år :)

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 5